شیوع ویروس کرونا مدتی است که روی رقابت های ورزشی تاثیر گذاشته است و فوتبال هم جزو آن محسوب می شود. کشورهای مختلف همچون چین، ژاپن، ایران و ایتالیا تصمیم گرفتند بازی ها را لغو یا بدون تماشاگر برگزار کنند اما این تصمیمات هم مانع از این نشد که هواداری مبتلا نشود. 

با وجود این که منابع رسمی ایتالیا جمعه گذشته از ورود این ویروس به کشورشان خبر دادند و اعلام کردند ۱۲ نفر مبتلا شده‌اند آس اسپانیا سه شنبه اعلام کرد چهار هوادار والنسیا که چهارشنبه هفته گذشته برای تماشای دیدار تیمشان برابر آتالانتا از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میلان سفر کرده بودند مشکوک به کرونا هستند. دو روز پس از قرنطینه، وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد جواب آزمایش یکی از هواداران مثبت است. تاکنون در این کشور اروپایی ۱۲ نفر به کرونا مبتلا شده اند و دو نفر بهبود یافته اند. 

در این هفته هم تیم فوتبال بارسلونا به ایتالیا سفر کرد تا دیدار رفت خود برابر ناپولی را در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار کند. درجه حرارت همه بازیکنان تیم کاتالانی در بدو ورود به جنوب ایتالیا بررسی و بدون هیچ مشکلی این دیدار انجام شد. 

ایتالیا در اروپا بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است‌. بیش از ۴۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده اند و ۱۲ نفر جان خود را از دست داده اند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.