هیات رئیسه دانشگاه اصفهان روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تعطیلی برنامه های آموزشی دانشگاه ها در استان اصفهان و توقف آن تا پایان این هفته دانشجویانی که به محل اقامت دائمی خود مراجعه کرده اند طی تماس های مکرر با ابراز نگرانی خود و خانواده از مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا به خصوص در محیط خوابگاهی، خواستار تعیین تکلیف کلاس های درسی و اعلام عدم امکان حضور در کلاسها شدند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به مشکلات ابراز شده و نیز به منظور جلوگیری از تشکیل کلاس ها با ظرفیت ناکامل و اجرای برنامه های آموزشی به طور ناقص و احتمال افت کیفی برنامه ها، هیات رئیسه دانشگاه اصفهان مواردی را برای بازه زمانی دهم تا پایان اسفند ماه ۹۸ مصوب و به اطلاع می رساند.

بر این اساس، فعالیت های علمی، اداری و اجرایی کماکان جاری و بدون وقفه ادامه دارد و اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی به انجام وظایف موظف مشغول خواهند بود.

اعضای هیات علمی پاسخگوی سوالات و مراجعات علمی دانشجویان به خصوص در دوره های تحصیلات تکمیلی هستند. با تمهیدات لازم برای ارائه آموزش های الکترونیک برنامه های آموزشی، اعضای هیات علمی از این شیوه برای کمک به جبران عقب ماندگی درسی دانشجویان استفاده می کنند. همچنین با توجه به ارائه آموزش های الکترونیکی و از راه دور در این ایام در صورت عدم حضور فیزیکی دانشجویان (به خصوص دانشجویان غیر بومی از شهرهای دور) غیبت ها مجاز و حضور و غیاب توسط اعضای هیات علمی در کلاس اجباری نیست.

برای انجام تعهدات آموزشی، شامل جبران سرفصل دروس ناشی از وقفه آموزش های حضوری و جلوگیری از افت کیفیت برنامه ها، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در تقویم آموزشی نیمسال دوم ۹۹-۹۸ تجدید نظر کرده و پایان کلاسها و بازه امتحانات را متعاقبا اعلام می کند.

همچنین در این اطلاعیه از گروهها و دانشکده ها خواسته شده از برگزاری هرگونه امتحان، اردو، بازدید علمی در این بازه زمانی خودداری کنند و در صورت درخواست دانشجویان و یا تشخیص گروههای آموزشی تاریخ دفاع از پایان نامه هایی که در این ایام است به سال ۹۹ و به حداکثر تا پایان نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ موکول و دانشجویان شامل بخشودگی جریمه دیرکرد صرفا در این فاصله زمانی خواهند بود.

همچنین با توجه به مخاطرات ناشی از اقامت دانشجویان و تجمع و فشردگی جمعیت در خوابگاهها و همچنین سالن های غذاخوری، معاونت دانشجویی حتی المقدور از سرویس دهی که منجر به حضور جمعی در این اماکن گردد، خودداری و نسبت به ضدعفونی کردن این اماکن اقدام کنند.

کلاس‌های درس تمام دانشگاه‌های استان اصفهان از روز یکشنبه چهارم اسفند بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان این هفته تعطیل اعلام شد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.