در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بانک‌ها که امروز صبح و با دستور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در شبکه بانکی کشور برگزار شد، اعضای جلسه تصمیم های ویژه ای را به منظور مقابله با این بیماری اتخاذ کردند.

مدیران عامل عضو شورا ابتدا با ارائه گزارشی از وضعیت شعب و بیان دغدغه های کارکنان خود، بر لزوم به کارگیری حداکثر امکانات برای جلوگیری از شیوع این بیماری تأکید کردند.

در ادامه، رسول بهاری از پزشکان مجرب کشور و فوق تخصص ریه، به تشریح ابعادی از بیماری کرونا پرداخت و با بیان این که اکنون اضطراب و نگرانی از این بیماری بیش از خود بیماری در جامعه آسیب‌زا شده است، اظهارداشت: استرس، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و این خود عاملی برای اثرگذاری بیشتر بیماری کروناست.

وی با بیان این که رعایت بهداشت فردی، مهمترین عامل مقابله با بیماری است، تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی نیز تأکید کرده که شست و شوی مرتب دست‌ها و ضد عفونی کردن میز و ابزار کار، عدم استفاده از گوشی تلفن همراه، خوردن غذای پخته شده، دست ندادن و روبوسی نکردن از مهمترین راه های جلوگیری از شیوع بیماری کروناست.

او با تأکید بر این که خطر کرونا به مراتب کمتر از بسیاری از بیماری‌ها نظیر آنفلوآنزاست، ادامه داد: سرفه و عطسه باید در آرنج و یا در دستمال کاغذی باشد، نباید به صورت، چشم ها و حتی گوش ها دست زد و کسانی که کوچکترین علائم این بیماری را دارند باید خود را از محیط های عمومی دور نگه دارند.

فرانک کرمی از پزشکان مجرب کشور و فوق تخصص بیماری‌های عفونی نیز در این جلسه با بیان این که استفاده از ماسک تأثیری در جلوگیری از شیوع این بیماری ندارد و در مواردی می تواند خطرآفرین هم باشد، گفت: کیبورد، مانیتور، میز، صندلی، دستگیره‌های در و امثال آنها عامل انتقال ویروس کرونا هستند و نباید به صورت اشتراکی از آنها استفاده شده و مرتباً باید ضدعفونی شوند.

وی با تأکید بر این که انواع پول و اسکناس، یکی از مهمترین عوامل انتقال ویروس هستند، از بانک ها خواست امکانات بانکداری غیرحضوری خود را توسعه داده و مردم را به استفاده از آنها تشویق کنند.

رئیس شواری هماهنگی بانک‌ها نیز در این نشست با بیان این که کارکنان بانک‌ها در معرض انواع آسیب ها هستند، گفت: اکنون شعب بانک ها محل مراجعه عموم مردم است و از این رو باید حداکثر همکاری برای ضدعفونی کردن و جلوگیری از شیوع بیماری در شعب انجام شود.

 محمدرضا حسین زاده ضمن تشکر از صبر و شکیبایی تمامی کارکنان شبکه بانکی کشور که در این شرایط خاص به مردم خدمت رسانی می کنند، از عموم مردم درخواست کرد در روزهایی که بیماری کرونا شایع شده است، تا حد امکان از حضور در شعب خودداری کرده و از ابزارهای بانکداری الکترونیکی و بانکداری دیجیتال امور خود را مدیریت کنند.

مدیران عامل بانک‌ها، پیاده سازی روش های آموزشی جلوگیری از شیوع و روش‌های مقابله با بیماری کرونا در شعب از طریق انتشار بروشور و نمایش فیلم در واحدهای بانک را مورد تأکید قرار داده و خاطرنشان کردند: نباید اجازه دهیم این بیماری، سلامتی کارکنان و مشتریان را به خطر بیندازد، بلکه باید با رعایت هشدارهای پزشکان و مسئولان بهداشتی کشور، چالش پیش آمده را به سرعت پشت سر بگذاریم.

اعضای شورای هماهنگی بانک ها در ادامه این جلسه به دستورالعمل واحدی رسیدند که به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.