ایرج خسرونیا روز دوشنبه افزود: معمولا در مناطق روستایی و دورافتاده شیرغیر پاستوریزه استفاده می شود که می تواند  بیماری های مختلفی از جمله بیماری های ویروسی را منتقل کند.

وی تاکید کرد: بنابراین ضرورت دارد که به هیچ عنوان شیر خام مورد استفاده قرار نگیرد و حتما قبل از نوشیدن شیر آن را بجوشانند.

رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران گفت: حتی شیرهای های پاستوریزه هم در که شیشه بسته بندی شده اند، باید دقت شود که در زمان مصرف حتما شیشه شیر کاملا  شسته شود و از نوشیدن شیر در شیشه نشسته خودداری شود و یا اینکه برای نوشیدن شیر حتما از لیوان شخصی استفاده شود.

وی تصریح کرد: نوشیدن شیرخام به دلیل احتمال آلوده بودن نه تنها میتواند موجب انتقال کرونا شود، بلکه می تواند  بیماری های دیگری را نیز ایجاد کند، بنابر این توصیه  جدی در این شرایط این است که حتما شیر جوشانده شود و البته شیر مادر نمی تواند موجب انتقال بیماری باشد.

خسرونیا اضافه کرد: ممکن است ویروس کرونا ۱۶ تا  ۱۸ساعت زنده بماند و منتقل شود، بنابراین باید با استفاده از الکل ۶۰ تا۷۰  درصد و دیگر مواد ضد عفونی کننده است که در داروخانه ها در دسترس مردم قرار می گیرد و شست و شوی کامل دست ها با آب صابون با این بیماری مقابله کرد.

رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران گفت: دست دادن افراد با یکدیگر، انتقال از طریق  هوا و خوردن مواد غذایی آلوده می تواند موجب انتقال بیماری باشد.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(یکشنبه) گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به هشت و تعداد مبتلایان به ۴۳ نفر رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.