دلیل توقف عملیات جابجایی کالا از سوی گمرک عراق سیاست مبارزه با فساد دولت عراق در این کشور به ویژه جابجایی و دستگیری برخی در گمرکات این کشور در استان واسط با مرز استان ایلام است.

مرز ایران با ترکیه در استان آذربایجان غربی از سوی دولت ترکیه ناگهان بسته شد. با هماهنگی گمرک بازرگان با مدیران گمرک ترکیه در مرز ایران مسافران ایرانی و ترک حاضر در مرز تشریفات خروج و ورود را طی کردند و به کشورهایشان بازگشتند.

دلیل بسته شدن مرزهای منتهی به ترکیه در ایران و نخجوان کشور آذربایجان از سوی وزرای کشور و بهداشت ترکیه تدابیری برای سلامت اتباع ترکیه اعلام شده است.

با پیگیری مدیرکل گمرک بازرگان کامیون‌ها و رانندگان ایرانی متوقف در گمرکات ترکیه امشب وارد کشور می‌شوند. دولت ترکیه برای ورود کامیون‌های ترک به ترکیه که در بازرگان متوقف شده اند همچنان مجوز ورود صادر نکرده است. گمرکات و مرزهای ترکمنستان به روی کامیون‌های ایران بسته است

دلیل بسته بودن این مرزها از سوی ترکمنستان تعیین تکلیف مطالبات این کشور از ایران در حوزه انرژی است. بسته بودن این مرزها موضوع جدیدی نیست و چندین بار تکرار شده و در آخرین دفعه قبل از مطرح شدن ویروس کرونا در چین یعنی بیش از یک ماه پیش تا کنون ادامه دارد.

بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی افغانستان و برای ممانعت از شیوع کرونا ویروس که عصر امروز تصویب شد هرگونه رفت و آمد هوایی و زمینی با ایران موقتاً ممنوع شد. ورود جوجه و تخم مرغ از ایران و پاکستان به افغانستان نیز طی این مصوبه فعلاً ممنوع شد. بر اساس بررسی‌های یه عمل آمده و گفتگو با رایزن بازرگانی ایران در افغانستان تردد کالا و کامیون در حال انجام است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.