مدتی است که برگزاری تورهای اسکی کوهستان در پیست های اسکی و محدوده آنها رواج پیدا کرده است. اسکی بازان در این تورها با بستن پوست بر کف اسکی خود قادرند مسیر سراشیبی را بدون سُر خوردن تا قله بالا بروند.

بعد از ظهر امروز یکشنبه یک اسکی باز ایتالیایی بر اثر ریزش بهمن جان خود را از دست داد.

حسین ساوه شمشکی مسئول کارگروه ورزش تعاونی توسعه پایدار شمشک در این خصوص گفت: این اتفاق خارج از پیست اسکی شمشک و در فاصله ۳ کیلومتری آن در محدوده «پی نوسو آبک» اتفاق افتاده است. در حالی برخی از رخ دادن این حادثه در پیشت شمشک می گویند که از روز گذشته پیست علیرغم رفع نواقص ۱۵ گانه از سوی سازمان استاندارد پلمپ شده است.

وی افزود: اسکی بازان کوهستان زیر نظر فدراسیون کوهنوردی فعالیت می کنند و در گزارش آنها نیز آورده شده است که اسکی بازان خارج از محدوده پیست اسکی می کردند.

ساوه شمشکی تصریح کرد: این اتفاق می تواند در تمام کوه های منطقه رخ بدهد. در همین منطقه در گذشته نیز تعدادی از اسکی بازان جان خود را در زیر بهمن از دست دادند. مسئولان تورهای اسکی کوهستان باید توجه بیشتری به ایمنی و حفظ جان اسکی بازان داشته باشند و اطلاعات کافی در خصوص مناطق بهمن خیز و خطرات آن کسب کنند تا در آینده شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.