مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و تبعیت از دستورات وزارت بهداشت درمان، آموزش پزشکی و جلسات برگزارشده در ستاد پیشگیری مستقر در وزارت ورزش و جوانان اجرای نکات ذیل را ضروری اعلام کرد.

مفادبخشنامه ابلاغ شده به تمامی ادارات کل ستادی و استانی، فدراسیون ها، باشگاه ها و هیات های ورزشی استان ها، شهرستان ها، بخش ها و دیگر نهادهای فعال ورزش بدین شرح است:

۱- تمامی فدراسیون ها، ادارات کل ستادی و استانی، باشگاه های ورزشی، هیات های ورزشی استان ها و شهرستان ها و بخش ها و سایر نهادهای فعال در حوزه ورزش مکلف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تصمیمات اتخاذ شده مراجع ذی‌صلاح در این زمینه بوده و نسبت به اجرای تکالیف ابلاغی در سطح ملی و استانی، شهرستانی و بخش ها مسوول خواهند بود.

۲-برگزاری تمامی مسابقات ملی، استانی و شهرستانی که ضرورت یا تعجیل در آن وجود ندارد لغو شود.

۳-آن دسته از مسابقات ملی از جمله لیگ های معتبر کشوری در رشته های مختلف که الزام به پایان آنها به خاطر زمان بندی کنفدراسیون های قاره ای یا فدراسیون های جهانی وجود دارد تا اطلاع ثانوی بدون حضور تماشاگران برگزار شود. بدیهی است انتظار می رود صداوسیما و به ویژه شبکه های استانی با پوشش تلویزیونی و رادیویی علاقه مندان را از نتایج حاصله در زمان بهره مند سازند.

۴-دستورالعمل خاصی برای برگزاری اردوهای ضروری تیم های ملی تدوین شده که جداگانه ابلاغ می شود.

۵-در استخرها و باشگاه های ورزشی بخش خصوصی و دولتی رعایت دقیق تمامی دستورالعمل های بهداشتی از جمله جلوگیری از ورود افراد دارای علائم بیماری، فراهم کردن وسایل ضدعفونی، وسایل و تجهیزات و محیط باشگاه با استخر و نصب بنر و راهنماهای آموزشی در معرض دید عموم الزامی است.

۶-برگزاری تمامی کلاس ها، دوره های آموزشی، کارگاه ها و نشست های مرتبط لغو می شود.

۷-بار دیگر یادآور شده و تأکید می‌کند که رعایت هرگونه سیاست یا تصمیمات ابلاغ شده توسط ستاد پیشگیری از کرونا کشور از زمان ابلاغ الزامی است و نیازی به استعلام از طریق وزارتخانه ندارد.

۸-امید است همراهی و همدلی جامعه ورزش در رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از شیوع این بیماری به سلامت جامعه کمک کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.