به‌ گزارش ‌ایسنا، نشست عالی ورزش همگانی کشور امروز (یک‌شنبه)‌ با حضور وزیر ورزش و جوانان در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و مسعود سلطانی‌فر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که  شنیده شده، علی مرادی از ریاست فدراسیون وزنه‌برداری استعفا داده و همچنین سرپرست نیز معین شده است، بیان‌ کرد: من چیزی در این مورد نشنیده‌ام و این را از زبان شما (خبرنگاران) شنیدم. 

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا درباره محرومیت طارمی وزارت ورزش و جوانان ورودی داشته است یا خیر، بیان‌ کرد: خبر ندارم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره مدیریت پرسپولیس و اتفاقات پیش آمده برای این باشگاه، بیان‌ کرد: این سوال‌ها را از فدراسیون فوتبال بپرسید. تمام سوال‌ها مربوط به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده است.

سلطانی‌فر در پاسخ به این سوال که، همان طور که مشکل دختران بسکتبالیست به دست وزارت ورزش و جوانان حل شد و در موضوع پرسپولیس، وزارت ورزش و جوانان نیز می‌تواند ورود داشته باشد تا به نتیجه‌ سریع‌تر دست یابیم، بیان‌ کرد: خود فدراسیون فوتبال باید این مساله را انجام دهد و اگر لازم شد وزارت ورزش و جوانان ورود می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه‌ و در پاسخ به این سوال که تاکید شما بر این بوده است که فدراسیون‌ها نباید با حضور سرپرستان هدایت شود، اما در حال‌ حاضر برخی از فدراسیون‌ها با سرپرست‌ اداره می‌شوند، گفت‌: برخی از فدراسیون‌ها مانند فدراسیون بوکس شخص ناطق نوری خود استعفا داد و در آن زمان نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم و برای این فدراسیون سرپرست انتخاب شد اما درباره سایر فدراسیون‌ها حتی الامکان سعی بر این است که تا پایان دوره انتخابات برگزار شود.

سلطانی‌فر در ادامه‌ در پاسخ به این سوال که در رابطه با اساسنامه جدید فدراسیون‌ها آیا انتخابات با آن صورت می‌گیرد یا خیر؟ پاسخ داد: اگر اصلاحات صورت بگیرد، انتخابات با اساسنامه جدید برگزار می‌شود، در غیر این صورت با اساسنامه قدیم در موعد مقرر انتخابات برگزار می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان درباره این که آماری که درباره ورزش همگانی مردم اعلام می‌شود ۲۱ درصد است، آیا این آمار ‌دقیقی است یا خیر؟ بیان‌ کرد:  آمار ‌دقیق مشخص نیست، چرا که ما نمی توانیم فضاهای خصوصی مردم را نیز مورد پایش قرار دهیم و بسیاری از این فضاها از کنترل ما خارج است اما در حال‌ حاضر این ۲۱ درصد آماری است که ما از امکان عمومی که در اختیار داریم را به دست می آوریم.

سلطانی فر درباره این که آیا بودجه ورزش همگانی در سال آینده افزایش دارد یا خیر، بیان‌ کرد: امسال تا جایی که بتوانیم برای فدراسیون‌هایی که تلاش می‌کنند را افزایش می‌دهیم و سال آینده نیز با توجه به افزایش بودجه این را لحاظ خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.