انتخابات در حوزه‌های انتخابیه لنجان، بیجار، دهلران، سمیرم، کرج، اسلام‌آباد غرب، کردکوی، کرمانشاه، اهواز، میانه  و زنجان به دور دوم کشیده شد.

بر اساس آخرین آمار اعلامی از نتایج انتخابات، در حوزه انتخابیه میانه نماینده اول انتخاب شده و برای دور دوم علی شامی و بهنام صفایی با هم رقابت خواهند کرد. در حوزه انتخابیه زنجان نیز نماینده اول انتخاب شده و در دوره دوم رقابت بین مهدی باقری و نبی‌الله محمدی خواهد بود.

در حوزه انتخابیه بیجار، حمد الله کریمی و علی رضا زندیان به دور دوم رفتند و در حوزه لنجان نیز حسین رجایی ریزی و علی یوسف پوربرای دور دوم رقیب یکدیگر خواهند بود.

حوزه انتخابیه دهلران، دره‌شهر، آبدانان و دره در دوره دوم شاهد رقابت بهزاد علیزاده و صادق کرمی خواهد بود و در سمیرم رحیم کریمی و اصغر سلیمی رقابت می‌کنند. همچنین در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس، مهدی عسگری انتخاب شده و و فاطمه آجرلو و علیرضا عباسی به مرحله دوم رفتند. در  اسلام آباد غرب و دالاهو نیز مجتبی بخشی پور و نادر نادری به مرحله دوم راه یافتند.

انتخابات در حوزه کردکوی و ترکمن و بندرگز و گمیشان نیز به دور دوم کشیده شد و عبدالجلال ایری و رجب محمد آبادی در این دوره با هم رقابت می‌کنند. در حوزه انتخابیه کرمانشاه هم محمد رشیدی و عبدالرضا مصری انتخاب شدند و ابراهیم عزیز و سلمان محمدی بابازیدی به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه  اهواز، باوی حمیدیه و کارون هم سید کریم حسینی و مجتبی یوسفی انتخاب شدند و شبیب جویجری و احمد سراج در مرحله دوم رقابت خواهند کرد.

دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه‌ها در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۹  برگزار خواهد شد. 

حوزه انتخابیه

کاندیداهایی که به دور دوم رفتند

میانه 

علی شامی و بهنام صفایی

زنجان 

مهدی باقری و نبی‌الله محمدی

بیجار

حمد الله کریمی و علی رضا زندیان

 لنجان 

حسین رجایی ریزی و علی یوسف پور

دهلران، دره‌شهر، آبدانان و دره 

بهزاد علیزاده و صادق کرمی

سمیرم 

رحیم کریمی و اصغر سلیمی

 کرج، اشتهارد و فردیس

فاطمه آجرلو و علیرضا عباسی

اسلام آباد غرب و دالاهو 

مجتبی بخشی پور و نادر نادری 

کردکوی و ترکمن و بندرگز و گمیشان

عبدالجلال ایری و رجب محمد آبادی

کرمانشاه

ابراهیم عزیز و سلمان محمدی بابازیدی 

 اهواز، باوی حمیدیه و کارون  

شبیب جویجری و احمد سراج


براساس آخرین اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که خرداد ماه سال ۹۵ به تصویب رسید، ماده ۸ و ۹ قانون که در مورد شرایطی هستند که منجر به کشیده شدن انتخابات به دور دوم می‌شود، اصلاح شد و امسال اولین دوره است که این قانون اجرایی خواهد شد.

طبق این قانون، در انتخابات مجلس شورای اسلامی فرد منتخب در مرحله اول انتخابات باید حداقل ۲۰ درصد از کل آراء را کسب کند و انتخاب در مرحله دوم و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای با کسب اکثریت نسبی به هر میزان است. همچنین بر اساس ماده ۹ این قانون،‌ چنانچه در مرحله اول برای یک یا چندنفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آراء حاصل نشود، انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد.

بدین معنی که از بین نامزدهایی که حداقل یک پنجم آراء را در مرحله اول بدست نیاورده‌اند، فقط به تعداد دوبرابر نمایندگان مورد نیاز از بین کسانی که بیشترین آراء را در مرحله اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند و درصورتی‌که تعداد نامزدهای باقی‌مانده، کمتر از دوبرابر باشد، تمام آنان در مرحله دوم انتخابات شرکت خواهند کرد.

براساس تبصره یک این ماده، اگر تعداد نامزدهای باقیمانده مساوی یا کمتر از نمایندگان مورد نیاز باشد، انتخابات مرحله دوم انجام نخواهد شد و نامزد یا نامزدهای مذکور با همان تعداد آراء مکتسبه مرحله اول به مجلس راه می‌یابند.

بر اساس قانون انتخابات مجلس، تمامی رأی‌دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول انتخابات رأی داده‌اند، شرکت خواهند کرد و کسانی‌که در مرحله اول در هیچ‌یک از حوزه‌های انتخابیه رأی نداده باشند در مرحله دوم انتخابات می‌توانند شرکت کنند. همچنین در انتخابات میان‌دوره‌ای حوزه‌های انتخابیه هر دوره مجلس، کسانی حق رأی دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رأی داده باشند و یا در هیچ‌یک از حوزه‌های انتخابیه شرکت نکرده و رأی نداده باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.