براساس اعلام ستاد انتخابات، در استان کردستان یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۹۵۶ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که ۵۸ هزار نفر آن رای‌اولی‌ها بودند.

مردم کردستان باید از بین ۹۵ کاندیدا، ۶ نفر را به عنوان وکیل خود انتخاب می‌کردند.

براساس گزارش خبرنگاران فارس در شهرستان‌های استان، آمارهای غیررسمی نشان می‌دهد که در حوزه‌ انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، سیدمهدی فرشادان و محسن فتحی پیشتاز هستند.

همچنین حبیب‌الله محمدی‌تلوار و پرویز اوسطی در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان از سایر کاندیداها جلوترند.

در حوزه انتخابیه بیجار، حمدالله کریمی و فرهاد صفری در شمارش آرای روستایی به ترتیب اول و دوم هستند.

در حوزه انتخابیه سقز و بانه هم، رقابت بین بهزاد رحیمی و محسن بیگلری است.

عثمان باقدم و شیوا قاسمی‌پور هم در حوزه انتخابیه سقز و بانه هم در صدر شمارش آرا هستند.

نتایج فوق‌الذکر غیررسمی بوده که نتایج قطعی و رسمی فردا صبح از سوی ستاد انتخابات استان اعلام خواهد شد.

مشخص شدن وضعیت ۶ کرسی مجلس در لرستان/ رقابت مرکز استان حساس‌تر شد

تا کنون وضعیت ۶ کرسی از ۹ کرسی استان لرستان در مجلس یازدهم مشخص شده است و اسامی افراد راه یافته به مجلس در اکثر حوزه‌ها مشخص شده است.

بر اساس این گزارش در حوزه کوهدشت و رومشگان حجت الاسلام محمدرضا مبلغی توانسته اکثریت آرا را به دست آورد و به مجلس راه یابد.

در حوزه بروجرد و اشترینان که دارای دو کرسی است نیز عباس گودرزی کاندیدای مورد حمایت شورای ائتلاف توانسته کرسی اول را با کسب اکثریت آرا به دست آورد اما برای کرسی دوم احتمالا از بین مقصودی و ابوالفتحی یکی انتخاب شود که شانس فاطمه مقصودی بیشتر است.

در حوزه پلدختر نیز سید حمیدرضا کاظمی توانسته به مجلس راه یابد.

در حوزه الیگودرز نیز که رقابت بین توکلی و خدابخشی بود، نهایتا محمد خدابخشی نماینده فعلی و کاندیدای شورای ائتلاف توانسته به مجلس برود.

در حوزه دورود و ازنا نیز خبرها حکایت از پیشتازی و پیروزی حسین گودرزی دارد.

در حوزه سلسله و دلفان نیز راه یابی یحیی ابراهیمی به مجلس به نظر می‌رسد قطعی شده است.

اما در حوزه خرم‌آباد و چگنی که دارای دو کرسی است، رقابت سختی بین چند گزینه وجود دارد.

بر اساس این گزارش در حوزه مرکز استان مرتضی محمودوند و محمد بیرانوندی توانسته‌اند بیشترین آرا را بدست آورند و پس از این دو محمدرضا ملکشاهی‌راد، مهرداد ویسکرمی و امیرناصر غلامرضایی بیشترین آرا را دارند.

بر این اساس اگر بیرانوندی و محمودوند نتوانند حد نصاب آرا جهت حضور در مجلس در دور اول را بدست آورند در دور دوم احتمالا با دو نفر از سه گزینه دیگر که به رقابت خواهند پرداخت.

نتایج غیر قطعی انتخابات در کرمانشاه

پس از پایان رای گیری، شمار آرای کاندیداهای انتخابات مجلس در ۸ حوزه انتخابیه شروع شده و هنوز نیز در جریان است. اما با توجه به اخبار واصله خبرنگاران فارس، نتیجه تا حدود زیادی مشخص شده است.

در حوزه پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی، «آرش زره تن لهونی» با اختلاف چشمگیری از سایر رقبا پیشتاز شمارش آرا بود و باید او را اولین نماینده استان کرمانشاه در بهارستان دانست.

رقابت در کنگاور نیز تا حدودی مشخص شده است و آقای «علی رضایی» پیشتاز این حوزه انتخابیه است و بعید به نظر می‌رسد که «وحید احمدی» بتواند اختلاف خود را با او جبران کند.

در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو، رقابت تنگاتنگ و نفسگیر است، اما «نادر نادری» جلوتر از سایرین است؛ هرچند «بخشی پور» شانه به شانه او در حال جمع آوری آراست، اما اختلاف نادری بیش از سایر رقباست.

سنقر و کلیایی بدل به گره سر در گمی شده است و رقابت بسیار شدیدی بین «حسینی کیا» و «زینب یاوری» وجود دارد. احتمالا رقابت در این حوزه انتخابیه به دور دوم هم کشیده شود اما تا این لحظه با اختلاف کمی، حسینی کیا از رقبایش جلوتر است.

در سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب نیز تا حدودی نتیجه مشخص شده است و به نظر می‌رسد که «شهریار حیدری» توانسته خودش را به صندلی سبز بهارستان برساند.

در حوزه کرمانشاه که سه نماینده نیز دارد رقابت بسیار سخت و نفسگیر است، اما به نظر می‌رسد که «محمد رشیدی»، «عبدالرضا مصری» و «جهانبخش امینی» توانسته‌اند بیشترین آرا را کسب کنند.

خانی در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی پیشتاز است

همچنین بنا به گزارش مهر شمارش بخشی از آرای مأخوذه حوزه انتخابیه شاهرود و میامی بعد از ساعت مقرر رأی‌گیری به اتمام رسید و نتایج غیر رسمی انتخابات تا این لحظه نشان می‌دهد که علی اصغر خانی با بیشترین آرای مأخوذه فعلاً صدر نشین است.

مابقی آرا مأخوذه در حال شمارش هستند. شهرستان شاهرود دارای ۲۱۲ شعبه اخذ رأی شهری و روستایی بوده است.

حسینی شاهرودی نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی بود پیش از وی نیز کاظم جلالی چهار دوره نمایندگی این حوزه انتخابیه را بر عهده داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.