ببینید| رونمایی از مقبره سنگی اولین پادشاه روم

این مقبره سنگی که قدمت آن به ششمین قرن قبل از میلاد بازمی گردد، بیش از یک سده پیش در قسمت زیرین رومن فروم قلب سیاسی امپراطوری روم کشف شد اما کارشناسان مطمئن نبودند که مقبره به این شخصیت افسانه ای تعلق داشته است یا نه.

در افسانه ها آمده است که رمولوس این شهر را پس از کشتن رِموس برادر دوقلویش تاسیس کرد. مورخان از دیرباز در مورد موجودیت واقعی این دو برادر اختلاف نظر داشته اند.

این مقبره در قرن نوزدهم کشف شد، اما به فراموشی سپرده شد تا اینکه سال گذشته حفاری های جدیدی در این مکان انجام شد.

156990363

به گزارش رسانه های غربی، آلفونسینا روسو (Alfonsina Russo) مدیر پارک باستانشناسی کلوسئوم (Colosseum) که مدیریت رومن فروم را برعهده دارد، گفت که این مقبره، آرامگاه نهایی رمولوس نیست. استخوانی در این مکان پیدا نشده است.

روسو افزود: این مقبره رمولوس نیست، اما مکان یادبود و آرامگاهی خالی است که جشن های فرقه رمولوس در آن برگزار می شد.

وی گفت: این مکان، مقبره رمولوس نیست، زیرا برخی منابع می گویند وی کشته و تکه تکه شد و برخی دیگر می گویند به عنوان خداوند جنگ (در اسطوره روم) به بهشت رفت.

با این حال روسو معتقد است که حقایقی در افسانه ها وجود دارد. وی افزود: همه  افسانه ها و اسطوره ها بخش مهمی در واقعیت دارند و من متقاعد شده ام که یک قهرمان در آن دوره می زیسته است.

گفته می شود که رمولوس و رموس فرزندان رئا سیلویا (Rhea Silvia) دختر نومیتور پادشاه آلبا لونگا (شهر باستانی در مرکز ایتالیا) بودند.

این دو زمانی که کودک بودند، در گهواره ای در رود تیبر (River Tiber) در ایتالیا رها شدند اما یک گرگ ماده آنها را نجات داد.

همچنین گفته می شود که رمولوس برادرش را به دلیل اختلاف در مورد محل ساخت شهر روم به قتل رساند، وی سپس سنای روم را تاسیس و به مدت ۴۰ سال بر شهر روم حکمرانی کرد تا اینکه یک روز در حین دیدار با نظامیانش، ناپدید شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.