یونهاپ گزارش داد، از جمله موارد دستور کار مذاکرات میان جئونگ کیونگ دو، وزیر دفاع کره جنوبی با مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا که قرار است روز دوشنبه صورت بگیرد، رزمایش نظامی مشترک دو کشور در فصل بهار و آمادگی برای انتقال کنترل عملیاتی در زمان جنگ است.

این دو کشور همپیمان بر اساس گزارش ها قبول کرده‌اند که در اوایل ماه مارس رزمایش ترکیبی خود را اجرا کنند. اما کره جنوبی همزمان در حال مبارزه با گسترش ویروس کُرونای جدید نیز هست و این وضعیت احتمالا سبب می شود که سئول و واشنگتن زمانبندی و ابعاد رزمایش خود را تغییر دهند.

یک مقام وزارت دفاع ملی سئول گفت: تا کنون تغییری در ارتباط با این رزمایش وجود نداشته است.

وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی همچنین قرار است به تبادل نظر درباره اینکه سئول تا چه میزان برای استقرار نظامیان آمریکا در خاکش هزینه بدهد بپردازند.

از جمله دیگر مسائل مهم میان دو طرف چگونگی پاسخ کره جنوبی به بحران شیوع ویروس کُرونا، سرنوشت توافق اشتراک اطلاعات نظامی میان توکیو و سئول و برنامه به‌روزرسانی سامانه دفاع موشکی تاد مستقر در شبه‌جزیره کره هستند.

وزیر دفاع کره جنوبی در جریان سفرش به آمریکا به مناسبت هفتادمین سالگرد آغاز جنگ دهه ۱۹۵۰ کره، از بنای یادبود ویژه کهنه‌کاران نظامی این جنگ در واشنگتن دی‌.سی و همچنین یک بیمارستان مربوط به این کهنه‌کاران نظامی بازدید می‌کند.

او در ادامه سفرش با مقامهای کنگره آمریکا و دانشگاه دفاع ملی این کشور به منظور بحث درباره وضعیت شبه جزیره کره و راه‌های تقویت ائتلاف بین دو کشور دیدار خواهد کرد.

جئونگ کیونگ دو در مسیر بازگشتش به خانه همچنین توقف کوتاهی در کالیفرنیای آمریکا خواهد داشت تا به دیدار واحدهای تفنگداران دریایی که در جنگ کره شرکت کرده بودند برود.

این نخستین سفر جئونگ کیونگ دو به آمریکا از زمان انتصاب اسپر به وزارت دفاع این کشور در ژوئیه سال گذشته است. اسپر در ماه های ژوئن و نوامبر سال گذشته به کره جنوبی سفر کرده بود.

جئونگ روز جمعه به سئول باز می‌گردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.