شورای شهر تهران به طور واضحی در وحشت ابتلا به کرونااست. این وحشت از لحظه ای شروع شد که در جلسه شورایاران منطقه ۱۳ تهران، شهردار منطقه با سه تن از اعضای شورای شهر نشست و برخاست داشت و بعد از چندی مشخص شد تست کرونای شهردار منطقه ۱۳ مثبت شده است و در حال حاضر او بستری و در شرایط قرنطینه به سر می برد.

به گفته رئیس شورای شهر، شهردار منطقه ۱۳ گفته در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن بیمار شده و تصور می کرده سرماخورده است، به همین خاطر، یک هفته پس از ۲۲ بهمن را در خانه به سر می برده ولی به خاطر جلسه شورایاران، از خانه خارج شده و با سه نفر از اعضای شورای شهر، محسن هاشمی، احمد مسجدجامعی و آرش حسینی میلانی و سایر شورایاران منطقه ۱۳ واقع در شرق تهران، جلسه مشترک گذاشته است.

در شورای شهر تهران، محسن هاشمی اعلام کرده به قرنطینه ای خودخواسته در خانه رفته و در بیمارستان هم تست کرونا داده و تا ۴۸ ساعت که پاسخ این آزمایش مشخص شود، از خانه بیرون نخواهد رفت. او در توئیتر اعلام کرده اعضای شورای شهر هم قرار است تست کرونا بدهند، شورایی که اعلام کرد فعلا تصمیمی برای تعطیلی موقت یک هفته ای ندارد ولی احتمال دارد چون برخی از اعضای شورا در جلسه حاضر نشوند، نشست این نهاد به حد نصاب نرسد.

سایه کرونا بر سر شهر تهران سنگینی می کند. شهرداری هم اعلام کرده آماده است اجساد مبتلایان به کرونا را تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی به صورت ویژه دفن کند و استفتائاتی هم در این مورد انجام داده که احتمالا مربوط به تشریفات مذهبی کفن و دفن مبتلایان به کرونا، بدون غسل میت و آداب تدفین است.

هر چند محسن هاشمی اعلام کرده نشانه ای از بیماری ندارد ولی انتشار عکسهای او هنگام رای دادن پای صندوق رای روز جمعه ۲ اسفندماه، به همراه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و سید حسن خمینی باعث حرف و نقل هایی در فضای مجازی شده است. برخی عنوان کرده اند به خاطر دست و روبوسی این دو نفر، احتمال اینکه ظریف هم در معرض خطر قرار گیرد، زیاد است و جالب اینجاست ظریف هم با یک دیپلمات هلندی ملاقات داشته و طبق عرف و تشریفات بین المللی، با او دست داده و از نزدیک گفتگو کرده است.

این احتمالات در حالی بیان می شود که اخبار رسمی درباره تعداد مبتلایان قطعی به کرونا تنها بیماری ۲۸ نفر در کل کشور را تایید کرده و بحثهایی که درباره رایزنی سعید نمکی وزیر بهداشت با وزیر بهداشت ترکیه درباره مشکوک بودن به ابتلای ۷۸۰ نفر در ایران منتشر شده، به تایید رسمی نرسیده است.

اوضاع به اندازه ای مبهم است که یک مقام شهرداری تهران درباره احتمال قرنطینه شدن برخی گرمخانه های تهران که در آن افراد بی خانمان نگهداری و پذیرایی می شوند، خبر داده است. به گفته محمدی، مشاور شهردار تهران، با دستور مقام قضایی در صورتی که هر یک از بیخانمان ها آثار بیماری از خود نشان دهند، قرنطینه و ایزوله می شوند.

او درباره قرنطینه کردن کل تهران هم اعلام کرده است این وظیفه بر عهده سایر سازمانهاست و ارتباطی با شهرداری تهران ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.