شورولت به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای خودرو در جهان، به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد نخستین خودروی برقی خود را در بازار چین معرفی و عرضه کند.

بازار چین بدون شک یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می رود که بسیاری از شرکت‌های خودروسازی به منظور افزایش درآمدزایی و سودآوری بر روی توسعه سهم و نقش خود در آن تمرکز می‌کنند.

بر اساس تازه‌ترین آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت insideevs، کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو بر این باورند که برند آمریکایی شورولت می خواهد با معرفی و عرضه یک خودروی برقی لوکس و قدرتمند در چین، رسما به رقابت با یکی از بزرگترین رقبای هم وطن خود تسلاموتورز که سهم قابل توجهی در چین دارد و از سال گذشته تاکنون نیز با راه اندازی یک کارخانه اختصاصی سهم خود را در این بازار افزایش داده، بپردازد.

گفته می‌شود این خودروی برقی جدید، لوکس و قدرتمند، شورولت منلو ای وی (Chevrolet Menlo EV ) نام خواهد داشت.  

در سال‌های اخیر که محبوبیت و استقبال خودروهای برقی و الکتریکی در جهان رو به افزایش گزارش شده است، چین بدون شک میزبان یکی از بزرگترین بازارهای فروش وسایل نقلیه برقی، پاک و دوستدار محیط زیست بوده است.

با توجه به جمعیت بالا و تنوع سلایق و قدرت خرید مردم، چین همواره یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می‌رود که مورد توجه شرکت‌های خودروسازی متعدد نیز قرار گرفته است.

این روزها که بازار خودروهای برقی و الکتریکی بسیار داغ شده است، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.