وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که "سرگئی ورشینین" معاون وزیر خارجه این کشور روز جمعه در نشستی با "کاظم جلالی" سفیر جدید ایران در مسکو، درباره روند اوضاع کنونی در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه گفت‌وگو کرد.

این نشست با توجه به تشدید اوضاع در این و لزوم هماهنگی اقدامات دو کشور در این رابطه برگزار شد.

وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد، در این نشست، دیپلمات‌های دو کشور  تبادل نظر جامعی در رابطه با مسائل مهم منطقه‌ای در شرایط فعلی ، از جمله اوضاع در جبهه‌های زمینی در سوریه با تأکید بر هماهنگی بیشتر تلاش‌های دوجانبه در چارچوب مذاکرات آستانه برای کمک به حل و فصل مشکلات صورت گرفت.

لازم به یادآوری است، پیش از این "میخائیل بوگدانوف" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور اعلام کرده که در صورت اعلام آمادگی طرف ترکیه‌ای، نشست سه‌جانبه روسای جمهوری روسیه ، ایران و ترکیه برای کمک به حل و فصل اوضاع در منطقه ادلب در اوایل ماه مارس و در تهران برگزار خواهد کرد.

به گفته وی، مقامات ایرانی پیشنهاد برگزاری نشست سه جانبه رهبران سه کشور ضامن صلح در قالب مذاکرات آستانه در تهران را داده‌اند. طرف روسی و ایرانی در این رابطه که زمان برای برگزاری دور دیگری از نشست‌های سران روسیه-ایران-ترکیه مناسب است، از هم اکنون توافق دارند و اکنون همه چیز بستگی به آمادگی و رضایت شرکای ترک در این زمینه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.