شورای نگهبان پنجمین گزارش سامانه «مردم ناظر» به ملت ایران را که جزئیات گزارش‌های دریافتی از تخلفات انتخاباتی در سامانه مردم ناظر به تفکیک استان‌ها است، منتشر کرد.

مشروح گزارش شماره پنج سامانه «مردم ناظر» را در زیر می‌خوانید:

از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ساعت ۱۹:۰۰ روز جمعه ۲/‌۱۲/‌۹۸ از میان ۶۳۷ گزارش واصله مردمی، تعداد ۶۸ مورد گزارش از تخلفات انتخاباتی که با جزئیات دقیق و قابل پیگیری و با پیوست مدارک و مستندات از تخلف توسط مردم عزیز از سراسر کشور به سامانه مردم ناظر شورای نگهبان اعلام شده بود، جهت بررسی دقیق‌تر و اقدامات قانونی لازم به دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان‌ها ارجاع شده است.

آمار گزارش‌هایی که جهت بررسی دقیق‌تر به استان‌ها ارسال شده به تفکیک عبارتند از: استان تهران (۸)، اصفهان (۶)، خوزستان (۵)، کهگیلویه و بویر احمد (۵)، آذربایجان شرقی (۴)، خراسان رضوی (۴)، کرمانشاه (۴)، فارس (۳)، کرمان (۳)، گیلان (۲)، سمنان (۲)، خراسان جنوبی (۲)، چهارمحال و بختیاری (۲)، ایلام (۲)، لرستان (۲)، مازندران (۲)، خراسان شمالی (۲)، بوشهر (۲)، همدان (۲)، آذربایجان غربی (۱)، البرز (۱)، اردبیل (۱)، قم (۱)، یزد (۱)و قزوین (۱) گزارش. خرید و فروش رأی ۲۳ گزارش، کوتاهی عوامل برگزاری انتخابات در انجام وظایف قانونی ۱۴ گزارش، جانبداری عوامل اجرایی یا مقامات محلی از داوطلبان ۹ گزارش، تهدید یا تطمیع مردم در امر انتخابات ۹ گزارش، تبلیغات غیر مجاز ۷ گزارش، سو استفاده از امکانات دولتی ۳ گزارش، جانبداری عوامل نظارتی از داوطلبان ۳ گزارش و به استان‌ها ارجاع شده است.

شورای نگهبان به مردم عزیز اطمینان می‌دهد با استفاده از کمک مردم و هزاران ناظر در سراسر کشور، سلامت انتخابات را تأمین و از آرای مردم پاسداری و صیانت خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.