ببینید | حضور پیرزن ۱۰۳ ساله پای صندوق رای

یزدی ها در انتخابات گذشته نشان دادند، همچون کوهی استوار تا آخرین نفس پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و این بار صحنه حضور در حمایت از آرمان‌های انقلاب حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس را مد نظر دارد.

میزان مشارکت یزدی‌ها در انتخابات دوره قبل ۷۴ درصد بود که به نسبت جمعیت از لحاظ مشارکت در میان ۳۱ استان ایران در جایگاه پنجم قرار داشت.

همزمان با سراسر کشور اخذ رای از شهروندان یزدی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از ساعت هشت امروز( جمعه ) برابر دوم اسفند ماه ۹۸ در ۷۷۲ شعبه اخذ رای در ۱۰ شهرستان و در چهار حوزه انتخابیه استان آغاز شد.

امروز یزدی ها از میان ۱۰۰ نامزد باقی مانده مورد تایید شورای نگهبان چهار نفر را برای چهار سال به نمایندگی از خود در قوه مقننه انتخاب می کنند.

در انتخابات این دوره در مهلت قانونی ۲۳۹ نفر، داوطلبی خود را با ثبت نام اعلام کردند که از این تعداد ۱۴۷ نفر تایید شدند.

برای شرکت در انتخابات مجلس ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر زن هستند .

حضور پیرزن ۱۰۳ ساله بافقی در پای صندوق رای

از حاشیه‌های جالب که گزارش تصویری آن با اقبال مردم یزد روبه رو شد و در شبکه های اجتماعی نیز بازتاب گسترده ای به همراه داشت حضور پیرزن ۱۰۳ ساله بافقی در پای صندوق رای بود.

این بانو که « سکینه کارگران» نام دارد، در حالی که به سختی راه می رفت، در شعبه اخذ حضور  یافت و رای خود را به صندوق انداخت. 

نوه پیرزن که او را همراهی می کرد تا رای بدهد و در سرنوشت کشورش مشارکت داشته باشد.

این بانوی سالخورده هدف خود را از حضور در انتخابات، لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و تداوم راه شهدا عنوان کرد و گفت: شهیدان برای حفظ میهن اسلامی از جان خود گذشتند و اکنون ما نیز باید راه آنها را ادامه دهیم. 

نوه این مادر بزرگ که او را همراهی می کرد، با بیان اینکه مادربزرگ اصرار زیادی برای حضور در انتخابات داشت، گفت: وی در تمام دوره‌های قبلی انتخاباتی حضور داشته است.

همچنین تعدادی از افراد سالخورده استان در شهرستان‌های مختلف در همان ساعت اولیه به همراه فرزندان و نوه های خود با  ویلچر در پای صندوق رای حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق بیاندازند.

ننه خدیجه ده آبادی میبدی  هم ۹۵ ساله با فرغون در انتخابات شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت

156986988

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.