«استف بلاک» وزیر خارجه هلند ظهر فردا (شنبه) سوم اسفند ماه در تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو می کند.

 وزیر امور خارجه هلند امروز جمعه به اصفهان سفر کرد. او همچنین قرار است در تهران با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز ملاقات کند.

این سفر به منظور مذاکره پیرامون روابط دوجانبه، تحولات منطقه و مسائل بین‌المللی انجام شده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز پیش از این از سفر «استف بلاک» و «آلکساندر شالنبرگ» وزرای امور خارجه هلند و اتریش به تهران خبر داده و گفته بود: در گفتگوها با دو وزیر اروپایی، علاوه بر بررسی روابط دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مهمترین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، انتقاد جمهوری اسلامی ایران نسبت به بی عملی اروپا در قبال اجرای تعهدات خود ذیل برجام و انفعال آنها در برابر تحمیل قوانین فراسرزمینی آمریکا مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

وی افزوده بود: همچنین در این دیدارها بر این نکته اصولی که امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز صرفا از طریق مشارکت و تعامل جمعی کشورهای این منطقه محقق می‌شود، تاکید خواهد شد.

ظریف و همتای هلندی مهر ماه سال جاری (۱۳۹۸) در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک نیز دیدار و گفتگو کرده بودند.

«سیخرید کاخ» وزیر خارجه پیشین هلند دوم اسفند ماه ۱۳۹۶ در سفر به تهران با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.