عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران درباره اینکه با توجه به مشارکت مردم در انتخابات  دستگاه‌های احراز هویت سرعت بالا را نداشتند گفت: به مردم تبریک می گویم زیرا که ساعات پایانی روز است و در استان هایی که تماس گرفتم، مشارکت گسترده است و در ساعات پایانی روز مردم به پای صندوق ها آمدند و با تدابیر وزارت کشور ساعت رای گیری تمدید شد، ان‌شاءالله هیچ کس بدون رای دادن امروز را تمام نکند.

وی افزود: ما معمولا مشکلات اجرایی داریم و در این دوره که احراز هویت الکترونیکی بود اگرچه اقدامات خوبی را وزارت کشور انجام داد، ولی چون جدید بود مشکلاتی داشتیم اما خوشبختانه با پیش بینی‌های انجام  شده، آنجایی که دستگاه آف لاین بود می‌توانستند با روش دستی اخذ رای شود و مشکل چندانی نداشتیم اگرچه توقف هایی را داشتیم.

وی درباره گزارش های مردمی گفت: ما در سامانه مردم ناظر گزارش‌هایی را داریم و ایمیل و تلفن گویا و ستاد نظارت بر انتخابات هم هست که گزارش ها را می‌دهند و آمار را نمی توانم دقیق بگویم ولی گزارش هایی که ارسال شد را بررسی کردیم و آنهایی که لازم بود و پیگیری خاصی نیاز داشت در تهران رسیدگی شد.

وی تاکید کرد: اعلام صحت انتخابات بعد از پایان شمارش آراست و مهلت قانونی در قانون انتخابات است که بعد از شمارش آرا بررسی ادامه دارد و باید در تمام حوزه ها اعلام صحت یا عدم صحت داشته باشیم.

کدخدایی درباره درصد میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: در باره میزان مشارکت درصد نداریم ولی دوستان وزارت کشور آمار را دارند اما مشارکت نسبت به دوره گذشته تفاوتی نکرده و در برخی استان ها هم افزایش یافته است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تاکنون تخلف مهمی در روند انتخابات گزارش نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.