فهرست وحدت اصولگرایان در تهران با اختلاف از سایر فهرست‌های انتخاباتی پیشتاز است. مشاهدات میدانی و آمارهای اولیه خبرنگاران حاضر در حوزه‌های رای‌گیری بیانگر اقبال ۶۰ تا ۷۰ درصدی رای دهندگان تهرانی به فهرست ایران سربلند به سرلیستی محمدباقر قالیباف دارد. این اقبال در مناطق مرکزی و جنوبی شهر بالاتر است و در شهرستان‌های حاشیه شهر تهران حتی به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد.

برخی برآوردها تا ساعت ۱۸ حکایت از مشارکت ۳۹ تا ۴۰ درصدی در کل کشور ( ۲۳ تا ۲۴ میلیون نفر) و بالغ بر ۳۰ درصد در تهران در انتخابات امروز دارد. احتمال تغییر تا ساعت پایانی اخذ آرا وجود دارد.

با اعلام وزارت کشور انتخابات یازدهمین دوره محلس شورای اسلامی که از ۸ صبح امروز جمعه دوم اسفندماه آغاز شده است ابتدا تا ساعت ۲۰ و سپس برای دومین بار تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

بررسی ها و مشاهدات خبرنگاران استانی در حوزه های انتخابیه وصندوق های اخذ رای در سراسر کشور نشان می دهد نامزدهای اصولگرا پیروز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

بر این اساس اکثریت کرسی های مجلس در اختیار اصولگرایان و پس از آن به ترتیب اصلاح طلبان و مستقلین در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.