به گزارش روز جمعه مرکز ارتباطات شهرداری تهران؛ «پیروز حناچی» که امروز جمعه به همراه مادر و پدر همسر خود پای صندوق رای در شعبه اخذ رای مسجد الرسول در محله دریان نو در غرب تهران حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران افزود: وقتی ما رای می دهیم یعنی تا جای ممکن در سرنوشت خود دخالت می کنیم.

وی افزود: شاید در حال حاضر شرایط ایده آل نباشد اما در حدی که می‌توانیم تاثیر می گذاریم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: امروز جای خیلی ها در میان نامزدها خالی است و امیدوارم در انتخابات‌ بعدی شرایطی فراهم شود که آنها هم بتوانند در انتخابات حاضر شوند. 

حناچی اظهار داشت: رقابت در انتخابات هر چه بیشتر باشد انتخابات پرشورتر می شود و در این شرایط که کشور ما در معرض تهدید قرار دارد هیچ چیز مثل یک انتخابات پرشور همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند کشور را بیمه نمی کند. 

در باره ویروس کرونا

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره تمهیدات شهرداری برای ضدعفونی کردن فضاهای عمومی شهر در برابر ویروس کرونا گفت: هدف این است که در نقاط پر جمعیت و پرتردد اقدامات ضد عفونی کننده انجام شود.

وی افزود: اماکنی مانند متروها و ناوگان حمل و نقل شهری در این راستا هر شب ضدعفونی می شوند و تابلوهای شهرداری هم برای آموزش شهروندان برای مقابله با این ویروس در اختیار مسئولان ذیربط قرار می گیرد. 

حناچی تاکید کرد: به ‌هرحال شهرداری تهران در این زمینه وظیفه اصلی ندارد اما کمک کننده است.

وی افزود: در مجموعه شهرداری شرکت شهر سالم مسئولیت یافته است که اقدامات موثر و پیشگیرانه را انجام دهد که از جمله آن تهیه ماسک و توزیع آن با قیمت پایین در سطح شهر است. 

پاک کردن تبلیغات

شهردار تهران درباره درباره پاک کردن دیوارهای شهر از از اقلام انتخاباتی گفت: در این زمینه از فردای انتخابات اقدامات شروع می شود.

وی افزود: همکاران من در نقاطی که نباید اقلام تبلیغاتی نصب می شد اقدام به پاکسازی کردند که مورد انتقاد کاندیداها قرار گرفت اما به هر حال آنها نباید در این نقاط اقلام تبلیغاتی نصب می کردند.

مردم تهران امروز همراه با مردم سایر استان های کشور در پای صندوق های رای حاضر شده و نامزدهای مورد نظر خود را برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری انتخاب می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.