رویترز گزارش داد، در حالی که خوش بینی نسبت به کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین برای دومین روز متوالی تقویت شده است، قیمت نفت برنت امروز برای هفتمین جلسه متوالی افزایش داشت. پس از آنکه اقدام آمریکا موجب حذف بخش بیشتری از نفت ونزوئلا از بازار شد، نگرانی ها از عرضه نفت بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۵۹ سنت معادل یک درصد افزایش به ۵۸ دلار و ۳۴ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۵۵ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش به ۵۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

چین که در هفته های اخیر سختگیرانه ترین اقدامات محدودیتی را در زمینه رفت و آمد جهت کنترل ویروس کرونا به کار گرفته است، هنوز نتوانسته فعالیت کارخانجات را به وضعیت عادی بازگرداند. شمار کشته ها در چین از ۲۰۰۰ نفر فراتر رفته اما سرمایه گذاران نسبت به کوتاه مدت بودن دوره اوج بیماری کرونا خوش بین هستند.

آمارهای رسمی نشان می دهد میزان موارد جدید ابتلا به کرونا برای دومین روز متوالی کاهش یافته هرچند سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که این کاهش هنوز به معنای مهار کرونا نیست.

قیمت نفت برنت در اثر شیوع کرونا حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. آمریکا اخیرا یک شرکت بازرگانی وابسته به رزنفت روسیه را که معاملات نفتی با دولت ونزوئلا داشته در فهرست تحریم ها قرار داده و همین مسئله سبب تقویت نسبی قیمت نفت شده است. این شرکت مستقر در سوئیس کانال اصلی ونزوئلا برای تجارت نفت با هند و چین بوده است.

دیگر عامل تقویت قیمت نفت امیدها به کاهش بیشتر تولید نفت از سوی اوپک و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.