رویترز گزارش داد، به دنبال ادامه نگرانی ها از تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا در چین و تاثیر آن بر تقاضای نفت که موجب افت شاخص ها در بازارهای مالی شده است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۰ سنت معادل یک درصد کاهش به ۵۷ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۵۱ دلار و ۶۷ سنت رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «در حالی که به نظر می رسد دلالان بازار نفت بیش از حد به تاثیرات ویروس کرونا بر تقاضای نفت خوش بینی بوده اند و در شرایطی که خوش بینی نسبت به کاهش بیشتر تولید اوپک و متحدانش در حال از بین رفتن است، قیمت نفت همچنان تحت فشار قرار گرفته است.»

وی افزود: «این خوش بینی که چین شاهد عادی شدن شرایط سفر و تجارت در سه ماهه دوم سال خواهد بود احتمالا اشتباه است... بقیه دنیا در حال اعمال اقدامات محتاطانه در مورد ویروس کرونا هستند و این مسئله کمکی به بهبود چشم انداز تقاضای نفت نمی کند.»

پس از آنکه شرکت اپل، باارزش ترین شرکت آمریکایی اعلام کرد که در سه ماهه نخست سال و به دلیل کند شدن تولید و افت تقاضا در چین، نخواهد توانست به هدف گذاری درآمدی خود دست پیدا کند، ارزش سهام در بازار بورس امریکا شاهد کاهش بود.

تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین روز سه شنبه برای اولین بار از ماه ژانویه به زیر ۲۰۰۰ نفر رسید، هرچند که کارشناسان جهانی هشدار می دهند که هنوز زود است بخواهیم از مهار ویروس سخن بگوییم.

آژانس بین المللی انرژی هفته گذشته اعلام کرد که ویروس کرونا موجب کاهش ۴۳۵ هزار بشکه ای تقاضا برای نفت در سه ماهه نخست امسال خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.