رویترز گزارش داد، هرچند کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا موجب تقویت بازارهای بورس شده، اما نگرانی ها از تبعات اقتصادی بیماری سبب شده تا قیمت طلا با افزایشی قابل توجه به بالای ۱۶۰۰ دلار برسد.

قیمت فلز پالادیوم که در صنعت خودروسازی استفاده فراوانی دارد نیز به دلیل کمبود عرضه بار دیگر رکورد شکنی کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به ۱۶۰۱ دلار و ۷۷ سنت رسید. در جلسه قبل قیمت فلز زرد با ۱.۳ درصد افزایش به بالاترین رقم از ۸ ژانویه یعنی ۱۶۰۵ دلار و ۱۰ سنت رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۶۰۴ دلار و ۸۰ سنت رسید. در حالی که سرمایه گذاران تلاش دارند تا نگرانی ها در مورد شیوع ویروس کرونا را کاهش دهند، ارزش سهام در بازارهای آسیایی و بازار بورس آمریکا شاهد رشد محتاطانه ای بود.

استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی کورپ گفت: «موج عظیم خودداری از ریسک پذیری تا حدودی فروکش کرده اما نگرانی از تبعات اقتصادی کرونا همچنان موجب بالا ماندن تقاضا برای طلا شده است.»

کند شدن روند رشد موارد ابتلا به کرونا در استان چین در حالی است که روز سه شنبه نیز ۱۳۲ نفر به تعداد تلفات این ویروس اضافه شده است.

ارزش دلار امریکا که این روزها به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل شده، در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی در سطح بالاترین رقم بیش از ۴ ماه اخیر باقی ماند.

اینز افزود، رشد ارزش دلار مانع از ورود سرمایه ها به بازار طلا نشده است. این در حالی است که معمولا رشد ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا می شود. اکنون سرمایه گذاران در انتظار نتایج نشست سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژانویه هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.