این دومین آزمایش موشکی ارتش پاکستان در کم‌تر از یکماه اخیر محسوب می‌شود. 

رقابت موشکی در شبه قاره میان پاکستان و هند همزمان با تداوم تنش‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی و مرزی میان دو کشور به عنوان رقبای سنتی در جنوب آسیا افزایش یافته است. 

پاکستان سوم بهمن‌ ماه امسال و تنها چند روز پس از اقدام هند در آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای، از آزمایش موفق آمیز پرتاب موشک بالستیک «غزنوی» خبا قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای خبر داد.

براساس گزارش امروز: موشک کروز رعد-۲ با قابلیت شلیک از جنگنده می‌تواند اهداف خود در زمین و دریا تا فاصله ۶۰۰ کیلومتر را نابود کند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: موشک کروز رعد-۲ قابلیت بازدارندگی و راهبردی برای دفع چالش‌ها در زمین و دریا را بالا می‌برد. 

ارتش پاکستان آزمایش موشکی امروز را گامی اساسی در جهت تکمیل توانایی بازدارنگی این کشور عنوان کرد.

آزمایش این موشک درحالی صورت می گیرد که تنش ها میان اسلام آباد و دهلی نو در شبه قاره بر سر کشمیر همچنان ادامه دارد.

پاکستان و هند که رقیب سنتی یکدیگر در منطقه جنوب آسیا محسوب می شوند هر از چند گاهی موشک های مختلف با قابلیت حمل کلاهک های هسته ای آزمایش می کنند.

همزمان با یکصد و نود و هشتمین روز از لغو امتیاز ویژه کشمیر از سوی دولت هند که موجب صف آرایی مجدد میان رقبای هسته ای شبه قاره طی ماه های اخیر شده، بسیاری از کشورهای جهان ضمن هشدار جدی نسبت به بالا رفتن امکان رویارویی میان رقبای هسته ای در جنوب آسیا، بر ضرورت از سرگیری مذاکرات میان اسلام آباد و دهلی نو تاکید دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.