غلامحسین اسماعیلی در ادامه بیستمین نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که آیا رئیس قوه‌قضائیه از یک لیست واحد انتخاباتی حمایت کرده است یا خیر اظهار کرد: به صورت صریح اعلام می‌کنم ریاست قوه‌قضائیه به هیچ عنوان از هیچ فرد، لیست و جریانی در انتخابات حمایت نکرده است. البته مراجعاتی از سوی برخی افراد شده اما ایشان در برابر همه مراجعات و خواسته‌ها در رابطه با تایید صلاحیت‌ها و حمایت از یک لیست اعلام کردند که هیچ مداخله‌ای نمی‌کنم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا سامانه ثبت اموال و دارایی مسئولان در شفافیت برگزاری انتخابات تاثیر داشته یا خیر گفت: این سامانه یک سامانه مبتنی بر خوداظهاری است و اطلاعات آن دارای محرمانگی است و صرفا جهت استحضار رئیس قوه قضائیه است. البته اگر معلوم شود که اتفاق مجرمانه‌ای رخ داده به نهادهای ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره شکایت و اقدام قضائی خانواده شهید سردار سلیمانی و خانواده شهدای همرزم وی گفت: در این ارتباط دو سری از مقررات داریم که بخشی دادخواست‌های تنظیم شده و مطالبه غرامت از دولت آمریکاست که به موجب تصویب قانون خاصی در مجلس است و در تهران شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی به عنوان شعبه ویژه، این پرونده‌ها را رسیدگی می‌کند. در ارتباط با سایر صلاحیت‌ها و شهادت شهید سلمیانی و همرزمان وی، هم از ناحیه خود دادسرا اعلام جرم شده و شعبه ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای رسیدگی تعیین شده است. گزارش‌هایی را هم وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر در این ارتباط ارائه دادند و در این شعبه ثبت شده است. خانواده شهید سلیمانی و شهدای همراه این شهید، اعلام کردند اقدام قضایئی را بعد از چهلم انجام می‌دهند و منتظریم ببینیم چه تصمیمی می‌گیرند و تا این ساعت اقدامی از ناحیه آنها نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.