محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید، در نشست خبری خود به همراه اعضای ستاد ائتلاف برای ایران با تشریح عملکرد فراکسیون امید گفت: فراکسیون امید ۱۰۲ عضو رسمی دارد و تعدادی دیگر از نمایندگان هم در مسائل تخصصی ما را همراهی می‌کردند.

وی با تشویق مردم در مشارکت در انتخابات پیش رو افزود: ان‌شاءالله مردم با مشارکت جدی در انتخابات روندی که در چهار دهه گذشته در رابطه با مردم‌سالاری طی شده را تقویت کنند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*{ در خصوص اجماع سازی جریان اصلاحات در دهه ۹۰، وحدت درون جبهه اصلاحات و حضور حداکثر در رویدادهای مهم مثل انتخابات}: من از مردم تهران خاضعانه سپاسگزاری می‌کنم که در انتخابات گذشته بیش از آنچه لیاقت داشتیم ما را در مجلس و شورای شهر حمایت کردند و امیدواریم این نگاه را بار دیگر در جمعه آینده ببینیم.

* برایند اصلاح طلبان این بوده که لیست انتخابات مجلس یازدهم باید اصلاح طلبانه باشد، ما شاهد روندی در بررسی صلاحیت‌ها بودیم و در خیلی از موارد توجیه نبودیم که چرا جوانان باانگیزه، توانا و شخصیت‌های برجسته تأیید صلاحیت نشدند. شورای عالی نیز در تهران با همین موضع کارها را دنبال کرد. ما معتقد بودیم اگر احزاب اصلاح طلب به یک لیست برسند شانس‌شان بالاتر است لذا از کسانی که جمع شدند و این انسجام را در جبهه اصلاحات ایجاد کردند، تشکر می‌کنم و تقاضای عاجزانه‌ام از مردم این است که به این کاندیداها رأی دهند. در بین این افراد ۱۴ نفر از نمایندگان فعلی و ۱۶ نفر چهره برجسته و نخبه هستند که من افتخار می‌کنم که به آن‌ها رأی دهم.

*{ درباره فراکسیون امید}: نمایندگان نیز با همدلی، تفاهم، همراهی و رویکرد اجماعی فراکسیون را همراهی کردند. من معتقدم فراکسیون امید مجلس دهم منسجم‌ترین و هماهنگ‌ترین فراکسیون سیاسی در دوره‌های ده‌گانه مجلس بود. همچنین مواردی بود که عضوی از فراکسیون نظر تخصصی خاص خود را داشت. رویکرد دیگر ما نیز همکاری حداکثری با نمایندگان دیگر بود و نظرمان این بود که اگر با تفاهم مسائل را جلو ببریم می‌توانیم منویات فراکسیون را محقق کنیم.

*{درباره راهبرد فراکسیون امید در قبال بخش‌های حاکمیتی و حمایت از دولت با نقد مشفقانه و جدی}: در مورد موکلین، راهبرد ما این بود که حتی‌المقدور ما سراغ موکلین برویم. بر همین اساس در حوزه تهران چهار دفتر در چهار شهرستان تشکیل دادیم و در مناطق بیست و دو گانه هم به صورت دوره‌ای سرکشی‌هایی داشتیم و تعامل خوبی با موکلین برقرار بود که بر این اساس پیگیری‌های و نتایج خوبی را برای حل مشکلات شاهد بودیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.