رای الیوم نوشت: تصمیم کنگره آمریکا که جمهوری خواهان بر آن سیطره دارند، در مورد محدود کردن اختیارات ترامپ برای شروع جنگی علیه ایران، اهانت به رئیس جمهور آمریکا محسوب شده و نشان دهنده عدم صلاحیت او برای تصمیم گیری در مورد جنگ است؛ تا به این شکل، ایالات متحده و مردم آن، در نتیجه تصمیمات نادرست ترامپ در این باره، در معرض خطر و خسارت قرار نگیرند.

در ادامه این مطلب آمده است: اقدام ترامپ در مورد صدور دستور ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، کنگره را به سمت اتخاذ این تصمیم سوق داد؛ چرا که عملیات ترور، باعث تهدید منافع آمریکا شده و ایران را بر آن داشت تا به پایگاه آمریکایی عین الاسد در الانبار، حمله کند. در ادامه هم مجلس نمایندگان عراق طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب نموده و گروههای حشد الشعبی، آمریکا را تهدید به انتقام کردند.

اعضای مجلس نمایندگان و کنگره آمریکا به خوبی می دانند که بنیامین نتانیاهو، پشت تصمیم ترور سلیمانی، ایستاده و مشوق اصلی ترامپ برای این کار بود؛ تا به اهداف و منافع اسرائیل، خدمت کند؛ از این رو، مسئولان آمریکایی نگرانند که نفوذ اسرائیل بر ترامپ و کادر اجرایی آن، بیشتر و بیشتر شده و منجر به وقوع جنگ علیه ایران شود؛ آنچه که می تواند خسارتهای سنگینی را متوجه نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه خلیج کند.

سناتور تامی داکوورث که دو پای خود را در جنگ ۲۰۰۳ عراق از دست داد، به دنبال ترور سردار سلیمانی، ترامپ را متهم به قانون شکنی کرد؛ علاوه بر اینکه این اقدام، آمریکایی های حاضر در سراسر دنیا را در معرض خطر قرار داد.

در پایان، می گوییم اگر پاسخ ایران که در قالب حمله به عین الاسد نمود یافت، خسارتهای مادی و انسانی دردناکی متوجه دولت آمریکا نکرده بود، کنگره این کشور تصمیم محدود کردن اختیارات ترامپ، در مورد به راه انداختن جنگ با ایران نمی گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.