محمد تقی‌زاده معاون امور عمرانی استانداری تهران در اولین جلسه ستاد خدمات سفر که با حضور اعضا برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه یازده کمیته از جمله حمل و نقل،‌ امداد و نجات، اطلاع‌رسانی حضور داشتند و هماهنگی لازم برای ارائه خدمات سفر در استان تهران انجام شد. 

وی بیان داشت: یکی از مهمترین مباحث، موضوع جابجایی حمل و نقل مسافر است که این موضوع بسیار حائز اهمیت می‌باشد. 

تقی‌زاده یادآور شد: با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط، هیچ‌گونه افزایش قیمت حمل و نقل عمومی در ایام نوروز نخواهیم داشت. 

معاون امور عمرانی استانداری تهران ادامه داد: کمیته تنظیم بازار و ارائه خدمات نیز تشکیل شده است و سازمان تعزیرات، نظارت کاملی در خصوص قیمت کالاها و محصولات دارد. 

وی یادآور شد: در ایام نوروز نیز خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با حضور شیفت‌های مختلف انجام می‌شود و مشکلی خاصی در این خصوص نیز نخواهیم داشت. 

وی گفت: با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری تهران نیز خدمات لازم را به مسافرین نوروزی ارائه خواهد داد، چرا که ۷ مقصد اسکان مسافرین پیش‌بینی شده است که مکان آنها اعلام خواهد شد. 

تقی‌زاده یادآور شد: به واسطه حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی، تهران مرکز سفرها قرار دارد که باید آمادگی‌های دستگاهی برای ارائه خدمات سفرهای نوروزی بیشتر باشد.

معاون امور عمرانی استانداری تهران یادآور شد: در روستاهای تهران که ظرفیت بومگردی و گردشگری دارد، آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافرین دیده شده است. 

وی افزود: به نظر می‌رسد برای ایام نوروز امسال بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش سفر را نسبت به سال گذشته در استان تهران داشته باشیم. 

تقی‌زاده گفت: تمامی ۱۱ کمیته ستاد خدمات سفر موظف هستند تا پایان سفرهای نوروزی، هماهنگی‌های لازم را در جهت اقدامات صورت گرفته و تسهیل سفر انجام دهند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.