روحانی: دولت و من هیچ لیستی در انتخابات نداریم /نگران غیررقابتی بودن انتخابات در ۷۰ حوزه انتخابیه بودم /۳

در ادامه نشست خبری رئیس جمهور، خبرنگار خبرگزاری تسنیم از رئیس جمهور پرسید«کمتر از ۵ روز تا انتخابات مجلس باقی است و فضای کشور هم انتخاباتی است ولی جریان ضدانقلاب القا می کنند در ایران انتخاب سالم و رقابتی نیست و تاثیری در سرنوشت ملت ایران ندارد، حتی انتخاب شما را هم محصول انتخابات ازاد و رقابتی نمی دانند.»

وی در ادامه پرسید«فهرستی تحت عنوان یاران روحانی هم منتسب به شما و نزدیکان شما هم منتشر شده است آیا دولت قصد حضور در انتخابات را دارد؟» 

رئیس جمهور در پاسخ به این دو سوال گفت: همانطور که گفتید خوشبختانه فضا مقداری نسبت به گذشته فرق کرده است، امروز یک شور و نشاط نسبی را در کشور می بینیم و دوست داریم این شور به حداکثر برسد و در روزهای آینده انتخابات به بهترین شکل برگزار شود. 

وی افزود: یک انتخابات پرشور و حداکثری به نفع ماست حتما امریکا، از حضور حداکثری مردم خوشحال نمی شوند و از انتخابات حداقلی خوشال می شوند به نفع ما هم نیست. از ابتدا نگران بودم که نکند که شرایط به گونه ای باشد که رقابت خوبی صورت نگیرد چرا که وقتی رقابت نیست انتخابات مممکن است سالم باشد ولی حضور کم می شود. 

رئیس جمهور گفت: وقتی رقابت است حضور مردم بیشتر می شود. لذا گزارش وزارت کشور این بود که ۷۰ حوزه غیررقابتی است و این من را نگران کرد و همه تلاش من این بود که این رقابت بیشتر شود حتی الامکان افرادی که طبق قانون تایید شوند و رقابت پرشور شود امروز ظهر من از وزارت کشور آمار گرفتند و وضعیت آن ۷۰ حوزه را بهتر شده است آخرین گزارش این بود که فقط ۴۴ رقابتی نیست و بقیه خیلی برای من خوشحال کننده بود. آن جاهایی که وزارت کشور می گوید رقابتی نیست باز هم مردم باید حضور پیدا کنند. ممکن از حزب آنها کسی نباشد اما بهرحال همه ما ایرانی و علاقمند به انقلاب و کشور هستیم. در حزب رقیب نیز می توان افرادی را انتخاب کرد که اصلح و بهتر هستند و می توانند  برای کشور در پارلمان و مجلس مفید باشند.

روحانی تاکید کرد: دولت در انتخابات هیچ دخالتی ندارد هیچ لیستی به نوع لیست دولت ندارند روحانی هم هیچ لیستی ندارد، دولت هیچ دخالتی رد انتخابات ندارد امیدوارم مردم در انتخابات شرکت کنند و مردم آزادند که کاندیدای خود را انتخاب کنندو امیدواریم که یک مجلس خوب با روحیه جدید شکل بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.