وزیر خارجه عربستان سعودی امروز جمعه مدعی شده برنامه‌ای برای دیدار میان «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی وجود ندارد.

خبرگزاری رویترز که این خبر را گزارش داده نوشته اظهارات «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه سعودی در حالی مطرح شده که رسانه‌ها اخیراً گمانه‌زنی‌هایی درباره عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و اسرائیل مطرح کرده‌اند.

فرحان در مصاحبه‌ای با بخش انگلیسی شبکه خبری «العربیه» گفت: «برای دیدار میان عربستان سعودی و اسرائیل، هیچ برنامه‌ریزی انجام نگرفته است.»

وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شد: «سیاست عربستان سعودی از آغاز این درگیری‌ها بسیار روشن بوده است. هیچ ارتباطی بین عربستان سعودی و اسرائیل وجود ندارد و ما سرسختانه حامی فلسطین هستیم.»

ادعاهای او در حالی صورت گرفته که گزارش‌های مختلف حاکی است طرح ضد فلسطینی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» با مشورت عربستان سعودی تهیه شده است.

«جارد کوشنر»، داماد «دونالد ترامپ» و معمار اصلی «معامله قرن» هفته پیش در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که کشورهای عربی مخالفتی با این طرح ندارند.

وی گفت که این کشورها یا در قبال معامله قرن موضع خنثی گرفته اند و یا از آن حمایت کرده‌اند. وی گفت: «بیانیه‌های انتقادی بسیار کمی مطرح شده‌اند.»

دونالد ترامپ شامگاه سه‌شنبه (هشتم بهمن) طی نشست خبری به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد.

اخیراً منابع دیپلماتیک عربی به روزنامه «اسرائیل هیوم» گفته‌اند که گفت‌وگوهایی با وساطت آمریکا بین عربستان و رژیم صهیونیستی در حال انجام شدن است که ممکن است در نهایت به دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان در قاهره یا منامه منجر شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.