«محمد محی» روز دوشنبه در آییبن گرامیداشت چهلم سرداران مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و شهدای کتائب حزب الله تاکید کرد که کتائب پاسخ تلافی جویانه به این جنایت آمریکایی ها را به هر نحو و شیوه ای که تشخیص می دهد برای خود محفوظ می داند و هیچ قدرتی نمی تواند مانع شود.

 وی اضافه کرد که اگر آمریکایی ها بر خلاف اراده ملت عراق بر ماندن نیروهای اشغالگرشان در خاک عراق اصرار کنند، کتائب حزب الله توانمندی و اراده کافی برای برخورد با آنها را دارد.

سخنگوی کتائب حزب الله همچنین آمریکا را به تلاش برای انحراف تظاهرات مسالمت آمیز عراق متهم کرد و خاطر نشان ساخت که جنایت آمریکا علیه سرداران شهید در بغداد و نیروهای کتائب حزب الله در القائم به بهانه واهی صورت گرفت.

محمد محی همچنین از دولت جدید عراق خواست که برای حفاظت از حاکمیت ملی و بستن هرگونه بهانه برای افزایش یا استقرار نیرو و یا ایجاد پایگاه های جدید نظامی، مصوبه پارلمان عراق را برای اخراج نیروهای آمریکایی به اجرا بگذارد.

وی همچنین خواهان لغو توافق نامه راهبردی با آمریکا به سبب پایبند نبودن واشنگتن به آن و بازنگری در حجم و مساحت سفارتخانه آمریکا در بغداد و تعداد کارکنان و نیروهای محافظ آن شد.

سخنگوی کتائب حزب الله تاکید کرد که سفارتخانه فعلی آمریکا در بغداد به مرکز جاسوسی و توطئه علیه عراق و کشورهای منطقه تبدیل شده است.

محمد محی همچنین خواهان قطع روابط با دولت فعلی آمریکا به دلیل جنایت فرودگاه بغداد و منطقه مرزی القائم شد و گفت: نباید اجازه داد که آمریکا از عراق، میدانی برای تسویه حساب با محور مقاومت یا پیشبرد معامله قرن و حمایت از رژیم صهیونیستی بسازد.

در این مراسم تعدادی از نمایندگان پارلمان، شخصیت های سیاسی، فرماندهان مقاومت، عشایر و اقشار مختلف مردمی از زنان و مردان در حمایت از مقاومت اسلامی عراق و الحشد الشعبی حضور داشتند.

در حال حاضر عراق شاهد آیین های گرامیداشت متعددی به مناسبت سالروز شهادت سرداران شهید و شهدای القائم است.

نیروهای امریکایی نهم دی ۹۸ در حمله هوایی مواضع کتائب حزب الله عراق را در منطقه مرزی القائم در غرب استان الانبار بمباران کردند که منجر به شهادت ۲۵ تن از نیروهای این گروه مقاومت اسلامی و زخمی شدن ۵۰ نفر دیگر شد.

پهپادهای امریکایی همچنین به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، ۱۳ دی در جنایتی دیگر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس و ابومهدیالمهندس رییس ستاد کل نیروهای الحشد الشعبی را در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد به شهادت رساند.

گروه های مقاومت اسلامی قول داده اند که انتقام این شهیدان را از نیروهای آمریکایی در موقع و زمان مناسب بگیرند.

پارلمان عراق متعاقب این دو جنایت آمریکایی ها ۱۵ دی با اکثریت آرا به اخراج نیروهای آمریکایی از  خاک این کشور رای مثبت داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.