المیادین گزارش داد، جعفر الحسینی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق گفت: ما هرگز تسلیم آمریکا که می‌خواهد مجددا خاک کشورمان را اشغال کند، نخواهیم شد و با تلاش این کشور برای سلطه بر حاکمیت عراق از طریق ابقای نیروهایش در خاک کشورمان مخالفیم.

 

وی تأکید کرد: نیروهای آمریکایی با سوء‌استفاده از شرایط جنگ با داعش برای ماندن در عراق تلاش کردند. ما از صاحبان مواضع جسورانه علیه داعش و کسانی که با طرح اشغال و سلطه‌جویی آمریکا مخالفند حمایت می‌کنیم. سال‌های جنگ با داعش طرح‌های آمریکا برای اشغال مجدد عراق و منطقه را فاش کرد. ما همواره آماده هستیم و از وطنمان در برابر طرح و نقشه‌های آمریکا دفاع خواهیم کرد.

 

الحسینی گفت: ما و هیچ کدام از کادر نظامی حزب‌الله در انتخابات آتی به عنوان نامزد شرکت نخواهیم کرد. ما از نامزدی و انتخاب کسانی حمایت می‌کنیم که ویژگی ملی‌گرایی، صداقت، لیاقت و فدارکاری را داشته باشند. ما از مردم عراق می‌خواهیم در انتخابات حضور فعال و گسترده داشته باشند.

 

جعفر الحسینی همچنین مقابله ارتش سوریه با تجاوز اسرائیل را ستود و گفت: ما از تصمیم حکیمانه رهبری سوریه برای مقابله با جنگنده‌های اسرائیل غافلگیر نشدیم. ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد مشارکت خلبانان آمریکایی و اسرائیلی تنها به تجاوز به سوریه محدود نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.