«سید عمار حکیم» امروز (دوشنبه) گفت که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل توانست با وجود همه توطئه هایی که در طول ۴۰ سال گذشته صورت گرفته، معادله جدیدی را در منطقه و جهان ترسیم کند.

وی خاطر نشان کرد، به همین دلیل است که در سراسر جهان به این انقلاب به دیده احترام و بزرگی نگاه می شود.

حکیم با اشاره به تقارن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با چهلم سرداران شهید مقاومت حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» از فرمانده هان "الحشد الشعبی» تاکید کرد که این سرداران شهید از دستاوردها و ثمرات پربرکت انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی یادآور شد که هرچند از دست دادن این سرداران شهید ضایعه بزرگی است، اما خط مشی و راهبردی که انقلاب اسلامی ایران ترسیم کرده، قادر است سراداران متعددی در حد و قواره این شهدا بازتولید و تربیت کند.

از سید عمار حکیم به عنوان ثمره سه نسل خاندان حکیم در حمایت و پشتیبانی از انقلاب اسلامی ایران در عراق یاد می شود.

پدر یزرگ او آیت الله «سید محسن حکیم» مرجع وقت شیعیان جهان در دهه های ۶۰ و ۷۰ قرن گذشته میلادی یکی از حامیان حضرت امام خمینی (ره) در ابتدای مبارزات امام راحل (ره) علیه رژیم طاغوت هنگام تبعید ایشان به عراق بود و کرسی تدریس را برای امام راحل در حوزه نجف اشرف فراهم کرد تا آرا و دیدگاه های خود را پیرامون حکومت اسلامی نشر دهد.

آیت الله شهید «محمد باقر حکیم» عموی سید عمار حکیم نیز متاثر از تفکر امام خمینی (ره) سلاح مقاومت علیه رژیم دیکتاتوری بعث به دست گرفت و بعدها بعد از مهاجرت به جمهوری اسلامی ایران متاثر از انقلاب اسلامی، مجلس اعلای اسلامی عراق را به عنوان گردآورنده همه گروه های معارضه علیه رژیم بعث تشکیل داد و توانست «لشکر بدر» (که بعد از سقوط رژیم صدام تبدیل به یک نهاد غیر نظامی شد) را به عنوان یکی از بازوهای مبارزه مسلحانه علیه این رژیم تاسیس کند.

«سید عبدالعزیز حکیم» پدر سید عمار نیز بعد از سقوط رژیم صدام به عنوان جانشین برادرش آیت الله محمد باقر حکیم برای تاسیس ساختار نظام جدید متاثر از اندیشه ها و باورهای امام خمینی (ره) و دستاوردهای بزرگی که انقلاب اسلامی ایران در حوزه های مختلف به دست آورده بود، نقش کلیدی ایفا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.