القدس العربی گزارش داد، رغد در جریان سخنرانی به مناسبت سیزدهمین سالروز اعدام پدرش صدام موضع خود را در مورد اعتراضات عراقی‌ها که همچنان ادامه دارند، اعلام کرد و مدعی شد: ما تقلایی نمی‌کنیم و بر موجی سوار نمی‌شویم، ما بخش مهمی از تاریخ عراق هستیم و اطمینان داریم که عراقی بهتر و پاک‌تر خواهیم ساخت و به زودی به اذن خدا به دشواری‌های این کشور پایان خواهیم داد و باید مرحله دیگری گه شایسته عراق بزرگ است، آغاز شود.

وی ادامه داد: از آنجا که ما در این شرایط دشوار زندگی می‌کنیم باید درک کنیم که هر مرحله‌ اشتباهات و عیوبی دارد و این مسأله نیز طبیعی است نه تنها در حکومت بلکه در همه امور زندگی و تجربه‌های انسانی اشتباهات و خطاهایی وجود دارد اما اینکه تجربه حکومتی وابستگی، عقب ماندگی و کشتار باشد، امری مردود و محکوم است. هیچ‌کدام از کسانی که دست آنها به خون عراقی‌ها آغشته شده از مجازات عادلانه مصون نخواهند ماند و مردم همه قاتلان، سارقان اموال عمومی و کسانی که در خصوص عزت عراق و حاکمیت کشورشان کوتاهی کرده‌اند، مجازات خواهند کرد و هر محقی حق خود را قانونی خواهد گرفت و عراقی‌ها هرگز به کمتر از آن قانع نخواهند شد.

رغد خطاب به تظاهرکنندگان عراقی گفت: انسجام و یکپارچگی شما را تاریخ و تمامی جهان ثبت خواهد کرد، از این اتحاد با نهایت قدرت حفاظت کنید. حضور شما در میادین عزت و کرامت مزین به تصاویر تمدن در حالی که با طاغوت مبارزه می‌کنید، زیباست. خشونت دستگاه‌های سرکوب‌گر شما را از مسیر اهداف شریفتان منحرف نکرد.

وی ادامه داد: انقلاب شما ملت عراق، تمام شکوه این کشور را در طول تاریخ طولانی‌اش یادآور می‌شود. شما با اعتراضات خود پروژه‌های توسعه‌طلبانه را که هدف از آن عقب‌ماندگی عراق در حوزه‌های مختلف است، خنثی و رد کردید و این انقلاب اقدامی لازم برای تشکیل نظامی ملی، مستقل و عادل است؛ نظامی که در مسیر آزادی، کرامت و پیشرفت گام‌های ثابتی و محکمی بردارد. این انقلاب اظهار خواست و اراده شما در ساخت عراقی جدید، قدرتمند و آزاد است.

حریر حسین کامل، نوه صدام هم در واکنش به این سخنرانی مادرش با انتشار بخش‌هایی از آن در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این سخنرانی پاسخی به همه کسانی است که ما را به سوار شدن بر موج اعتراضات در عراق متهم می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.