پس از آن که پنج شهروند انگلیس که شامل یک کودک ۹ ساله می شوند در پیست اسکی فرانسه به عنوان افراد مظنون به ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند، تصمیم گرفته شد که برای حفاظت از سلامت اهالی منطقه دو مدرسه تعطیل شوند.

 

این پنج شهروند انگلیس در یک کلبه در پیست اسکی آلپاین Contamines-Montjoie در نزدیکی مونت بلان اقامت داشتند و با یک بریتانیایی دیگر که ظاهراً با ویروس مذکور در سنگاپور مواجه شده بود ، در تماس نزدیک بودند پس از آن برای ویروس کرونا آزمایش شدند و جواب آزمایش آنها مثبت بود.

کرونا بیش از ۳۴.۸۰۰ نفر را در جهان آلوده کرده و بیش از ۷۰۰ نفر را کشته است، تقریباً همه آنها در چین هستند اما به هرحال کشورهای مختلف دیگری را نیز درگیر کرده است. وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد که این پنج شهروند انگلیس در بیمارستانهای منطقه لیون ، به همراه شش انگلیسی دیگر که در تماس نزدیکی با آنها بودند در حال حاضر تحت کنترل کامل هستند.

مقامات منطقه ای در یک کنفرانس مطبوعاتی روز شنبه گفتند که کودک بیمار در Contamines زندگی می کند و در یک مدرسه محلی درس می خواند و کلاسهای فرانسه را در یک مدرسه محلی دیگر می گذراند. بر این اساس هر دو مدرسه بسته خواهد شد و دانش آموزان از نظر علائم ویروس تحت نظر قرار می گیرند.

مقامات محلی تمام تلاش خود را کردند تا از تعطیلات آخر هفته در یکی از مناطق با ارزش اسکی در جهان(آلپ) کمال حفاظت را انجام دهند. نخست وزیر فرانسه روز شنبه برای بحث و گفتگو در مورد مراحل بعدی مبارزه با این ویروس ، جلسه ویژه ای برای دولت تشکیل داد و دولت تصمیم گرفت هشدار سفر خود را برای چین سخت تر کند و نسبت به همه مسافرت های آنجا هشدار می دهد که : "سفر ممنوع به جز موارد اضطراری."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.