آناتولی گزارش داد، این نمایندگان در پیامی به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اظهارات مذکور را مطرح و ۱۰۷ نماینده دموکرات نیز آن را امضا کردند.

نمایندگان دموکرات در پیامشان به شدت طرح "معامله قرن" ترامپ را محکوم کرده و هشدار دادند، دولت رژیم صهیونیستی ممکن است از این طرح به عنوان مجوزی برای نقض قوانین بین‌المللی از طریق الحاق بخشی یا تمامی کرانه باختری استفاده کند.

آنها نسبت به تشویق الحاق یکجانبه و اشغال دائمی کرانه باختری و نیز دور کردن رهبری فلسطین از روند سیاسی هشدار داده و  اعلام کردند، تلاش‌های ترامپ به جای حل اختلاف میان رژیم صهیونیستی و فلسطین آن را عمق بخشیده و تشدید خواهد کرد.

براساس این پیام، طرح ترامپ با خواست مجلس نمایندگان آمریکا مغایرت دارد که چند هفته پیش لایحه‌ای را در مخالفت با الحاق یکجانبه کرانه باختری تصویب و تاکید کردند، هر طرح معتبر آمریکایی باید شامل حمایت از راه‌حل واقعی مبتنی بر راهکار تشکیل دو کشوری بوده و حقوق و آرمان‌های مشروع دو طرف را محترم بشمارد.

در این پیام آمده است، اعضای کنگره می‌دانند که با مجموعه‌ای از مناطق محاصره شده فلسطین، احاطه شده با شهرک‌ها و زیرساخت‌های این شهرک‌ها که همچنان تحت کنترل رژیم صهیونیستی است، کشوری تشکیل نمی‌شود.

دموکرات‌ها هشدار دادند، طرح ترامپ می‌تواند خشونت را در اراضی اشغالی و فلسطینی و بی‌ثباتی را در اردن تجدید کرده و توافق‌های صلح میان رژیم صهیونیستی با مصر و اردن را به خطر بیندازد.

آنها اعلام کردند، این طرح مسیر را برای اشغال کرانه باختری هموار کرده و به هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی آسیب خواهد زد.

۲۸ ژانویه رئیس جمهوری آمریکا طرح ادعایی معامله قرن را اعلام کرد. طبق این طرح کشور فلسطین به صورت جزیره‌ای به پایتختی بخشی از قدس شرقی تشکیل می‌شود و سراسر قدس پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.