جراد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ در جلسه شورای امنیت با استفاده از نقشه‌هایی تلاش کرد از طرح ضد فلسطینی موسوم به صلح خاورمیانه دفاع کند و از این شورا خواست عادات قدیمی را تغییر داده و دشوارترین مشکل در دنیا را حل کند.

کوشنر که طراح اصلی خیانت قرن است، مدعی شد: «مردم می‌خواهند تفکرات و پیشرفت‌های جدیدی را شاهد باشند. کاری که ما در تلاش برای انجام آن هستیم تلاش برای مبارزه علیه عادت‌ها است. عده‌ای مدت‌های مدید گرفتار عادات بوده‌اند و حرف‌های یکسانی را بر سر زبان آورده‌اند.»

کوشنر با اشاره به موضع‌گیری کشور‌های عربی در قبال این طرح ننگین بدون اینکه محکومیت‌های جهانی درباره این طرح را یادآور شود، گفت: «آن‌ها یا در قبال معامله قرن موضع خنثی گرفته اند و یا از آن حمایت کرده‌اند. بیانیه‌های انتقادی بسیار کمی مطرح شده‌اند.»

جراد کوشنر بدون در نظر گرفتن تظاهرات مردم جهان به ویژه فلسطینیان در محکومیت این طرح ننگین، مدعی شد: «ما قادر خواهیم شد آدم‌های بیشتر و بیشتری را متقاعد کنیم که مسیر رو به جلو همین است. مردم از این مسئله خسته شده‌اند و می‌دانند که دیدن یک راه حل در راستای منافع ملی آن‌ها است.»

نماینده‌های چندین کشور از جمله بریتانیا و بلژیک گفتند که این نشست بسیار جالب بوده. یک دیپلمات گفت طرح آمریکا در قالب کتابی بزرگ که به امضای کوشنر رسیده تحویل نماینده‌های چند کشور شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.