روزنامه واشنگتن پست جمعه‌شب در گزارشی افشا کرد که شرکت متعلق به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای اقامت ماموران سرویس مخفی که وظیفه محافظت از ترامپ را دارند، در املاک شخصی او برای هر اتاق شبی ۶۵۰ دلار دریافت کرده است.

شرکت ترامپ پیشتر گفته بود که برای اقامت سرویس مخفی در دو ملک شخصی ترامپ در «مارئه‌لاگو» در پامبیچ ایالت فلوریدا و بدمینستر در ایالت نیوجرسی حداقل اجاره را می‌گیرد، اما اسناد سرویس مخفی این ادعا را رد می‌کند.

براساس اسناد مربوط به سفرهای رییس جمهوری آمریکا، در ملک «مارئه‌لاگو» در سال 2017 ده‌ها بار اجاره شبانه 650 دلار برای هر اتاق و در سال 2018 نیز ده‌ها بار اجاره 396.15 دلار از سرویس مخفی دریافت شده است.

همچنین در سال 2017 برای یک سوئیت 3 خوابه در «باشگاه ملی گلف» ترامپ در ایالا نیوجرسی 17 هزار دلار برای یک ماه اقامت ماموران سرویس مخفی در این ملک گرفته شده که مبلغی بسیار بالاتر از اجاره‌های معمول در آن منطقه است.

به نوشته واشنگتن پست، اسناد پرداخت‌های سرویس مخفی برخلاف قانون در بانک داده‌های دولتی ثبت نشده اما این روزنامه توانسته از اطلاعات پراکنده منتشر شده به 103 مورد پرداخت دسترسی داشته باشد که براساس آن‌ها سرویس مخفی مجموعا 471 هزار دلار برای اقامت در املاک ترامپ پرداخت کرده است.

براساس این گزارش، این مبلغ تنها بخشی سفرهای ترامپ در بخشی از دوره ریاست جمهوری او را نشان می‌دهد و مبلغ اصلی مربوط به همه سفرهای او بسیار بالاتر از این است.

املاک شخصی ترامپ بارها در موضوعات مختلف خبرساز شده است. چندی پیش نیز او قصد داشت نشست سران گروه 20 را در ملک شخصی خود در ایالت فلوریدا برگزار کند.

اما این اقدام به رغم آنکه ترامپ گفته بود تنها هزینه‌های جاری را دریافت می‌کند، با انتقاد گسترده رو به رو گشت و رییس جمهوری آمریکا مجبور به عقب‌نشینی و برگزاری نشست در کمپ‌دیوید شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.