تلویزیون چین گزارش کرد که رییس جمهوری این کشور در این گفت وگوی تلفنی تصریح کرد که دولت و مردم چین همه توان خود را برای ریشه کن کردن این ویروس متمرکز کرده اند.

شی گفت که ما علیه ویروس کرونا در سراسر کشور اعلام جنگ کرده ایم و بسیج نیروها و امدادگران و تیم های پزشکی برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس از ابتدا در دستور کار قرار داشته و هر روز نتایج موثرتری حاصل می شود و ایمان داریم رشد اقتصادی کشور دچار اختلال نخواهد شد.

آمریکا نخستین کشوری بود که ممنوعیت های جدی برای سفر آمریکایی ها به چین و بالعکس(سفر چینی ها به آمریکا) در نظر گرفت و پس از آن نیز شماری از کشورها دست به چنین اقدامی زدند و همین موجب شد تا پکن آمریکا را مورد سرزنش قرار دهد.

همزمان «چین گانگ» معاون وزارت خارجه چین گفت که در ملاقاتی که با سفیر ایتالیا در پکن داشته، او گفته است که کشورش قصد دارد برخی از پروازهای مستقیم باچین را از سربگیرد. ایتالیا ماه گذشته میلادی این پروازها را متوقف کرد.

بیش از ۶۰ کشور دنیا برای چینی ها محدودیت سفر در نظر گرفته اند که آمریکا، سنگاپور و ژاپن از آن جمله هستند. چین از برخی از این کشورها که بدون اطلاع قبلی دست به چنین اقداماتی زده اند انتقاد کرده است.

همچنین دولت شهر ووهان محل شیوع این ویروس در مرکز چین از مرگ «لی ون لیانگ» پزشک ۳۴ ساله بیمارستان ووهان که برای نخستین بار نسبت به شیوع یک ویروس جدید هشدار داده بود و خودش نیز به کرونا آلوده شد، ابراز تاسف کرد. مردم چین از او با عنوان یک قهرمان ملی در شبکه های اجتماعی یاد کرده اند.

در مجموع ۳۱ هزار و ۴۵۲ نفر در سطح جهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که ۳۱ هزار و ۱۶۱ نفر از آنها در چین هستند و شمار کل فوتی های این بیماری نیز به ۶۳۸ نفر رسیده است. یکهزار و ۳۴۱ نفر از مبتلایان درمان و از بیمارستان مرخص شده اند. نرخ مرگبار بودن این ویروس حدود ۲ درصد است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.