وی روز پنجشنبه در آنکارا گفت: هدف آمریکا و اسرائیل بیش از آنکه کسب موقعیتهای جدید باشد تلاش برای نجات اعتبارشان، دادن اعتماد مجدد به همدستانش و جلوگیری از تشتت و از هم پاشیدگی در بین آنان است.

رهبر حزب وطن با تاکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل در این زمینه شانس موفقیتی ندارند، گفت: در مقابل آنان نیروی بزرگی شامل روسیه، ترکیه، ایران، عراق، سوریه، فلسطین، قطر و برخی دیگر از کشورهایی منطقه قرار دارند و در اصل بخش بزرگی از جهان نیز از این طرح آمریکا حمایت نمی کند.

وی در پاسخ به این سوال که جهان و خصوصا کشورهای منطقه در مقابل این طرح چه موضعی می باید اتخاذ کنند؟ گفت: موضع گیری بخش عمده کشورهای جهان و نیز مصوبات سازمان ملل، تحقق تمامی حقوق دولت فلسطین، اعلام پایتختی بیت المقدس برای دولت فلسطین و بازگشت اسراییل به مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی است. جهان باید در این موضع‌گیری خود پافشاری کرده و مصمم بایستد و در حمایتهای خود از دولت و ملت فلسطین عزم خود را جزم کند.

پرینچک افزود: مجادله برای بیرون راندن نیروهای آمریکا از غرب آسیا، مجادله مشترک با گروه های تروریستی که آمریکا آنان را مورد  استفاده قرار می دهد و پاکسازی آنان یک وظیفه همگانی است که کشورهای منطقه باید در آنها مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل جبهه آمریکا، اسراییل و همدستان منطقه ای آنها و برای مقابله با طرح آمریکایی – اسراییلی معامله قرن، مجادله همگانی ضروری است، گفت: ما یک نمونه موفقیت آمیز در این زمینه داریم. بارزانی با هدف تشکیل یک اسراییل دوم اقدام به برپایی همه پرسی کرد ولی برای مقابل با این کشورهای غرب آسیا با عزم راسخ در یک جبهه مشترک در مقابل ان ایستادند و هر اقدامی را انجام دادند و گام آمریکا- اسراییلی را با شکست مواجه کردند. این بار نیز در یک جبهه واحد با جمع آوردن قوا و وحدت و با استفاده از فرصتها باید یک روش برای مجادله در پیش گرفته شود، نیروهایی که در میانه ایستاده اند باید جذب و ما باید سعی در ایجاد شکاف در جبهه مقابل بکنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.