به گزارش السومریه، «کارین ساساهارا» کاردار سفارت آمریکا در اردن، هرگونه میزبانی اردن از نظامیان آمریکایی در صورت خروج از عراق را تکذیب کرد.

 این مقام آمریکایی هرگونه مذاکره میان واشنگتن و امان را برای میزبانی از نیروهای آمریکایی را رد کرد و در خصوص مصوبه پارلمان عراق نیز اعلام کرد: حضور نیروهای آمریکایی در عراق به درخواست پارلمان نبوده است که با یک مصوبه دیگر پایان یابد!

ساساهار همچنین ادعا کرد: حضور ما در عراق بنا به ضرورت حفظ امنیت عراق و تمامی منطقه صورت گرفته و خروج نیروهای آمریکایی به زیان عراق است و این کشور را به میدانی برای اجرای طرح‌های ایرانی تبدیل می‌کند.

کاردار آمریکا در اردن مدعی شد: نظامیان آمریکایی در عراق به مثابه ضامن ادامه دموکراسی در این کشور هستند و اگر این نیروها از عراق خارج شوند، هرج و مرج و ویرانی همانند آن‌چه در سوریه رخ داد، در عراق نیز اتفاق خواهد افتاد. علاوه بر این تمامی دارایی‌های عراق در آمریکا بلوکه خواهد شد.

وی افزود: اگر بغداد به خروج نیروهای ما اصرار کند باید تمامی خسارت‌هایی که ارتش آمریکا در خلال آزادسازی عراق و نجات این کشور از دست خلافت اسلامی(اشاره به داعش) متحمل شد را بپردازد!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.