در این بیانیه که سه‌شنبه شب در تارنمای رسمی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است: جوسپ بورل نماینده عالی [اتحادیه اروپا] اولین دیدار رسمی خود از ایران را در ۳ و ۴ فوریه (۱۴ و ۱۵ بهمن) انجام داده و با حسن روحانی رییس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی لاریجانی رییس مجلس ایران دیدار کرد.

این بیانیه افزود که بورل در این دیدارها بر عزم خود برای پیشبرد تلاش‌های اتحادیه اروپا  برای کاهش تنش و ثبات در منطقه و یافتن راهی برای ارتقای اعتماد و همکاری منطقه‌ای میان همه طرف‌ها و همچنین تلاش خود برای حفظ ارتباط با همه بازیگران منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که بورل در دیدار با مقام‌های ایرانی بر "ضرورت اجرای کامل برجام از سوی همه طرف‌ها" تاکید کرد و افزود که او به عنوان هماهنگ‌کنندگان این توافق مصمم به انجام هر اقدامی برای حفظ آن است.

براساس این بیانیه، بورل گفت که انتظار اتحادیه اروپا از ایران پایبندی کامل به تعهدات هسته‌ای خود است، اما ایران باید بتواند از مزایای اقتصادی رفع تحریم‌ها بهره‌مند شود.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین بر تمایل این اتحادیه برای تعمیق روابط خود با ایران در منافع مشترک دو طرف تاکید کرد.

بیانیه اتحادیه اروپا افزود که ایران و این اتحادیه توافق کرده‌اند در مذاکرات سطح بالایی که در ماه مارس (اسفند – فروردین) در تهران برگزار خواهد شد، گفت‌وگو در این باره را ادامه دهند.

بر این اساس، این مذاکرات سطح بالا شامل موضوع های سیاسی، امنیتی، حقوق بشری و همکاری در زمینه تجارت، مسائل زیست‌محیطی، مهاجرت و امنیت هسته‌ای خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.