وزیر امور خارجه اردن نسبت به انجام اقدامات یک طرفه از سوی رژیم صهیونیستی در راستای اجرای «معامله قرن» تحمیلی رئیس جمهور آمریکا هشدار داد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن غروب شنبه در این باره گفت: «نسبت به هرگونه اقدام یک جانبه از سوی اسرائیل که ناقض واقعیات است، هشدار می‌دهیم. ساخت و گسترش شهرک‌ها و الحاق سرزمین فلسطین، ناقض قوانین بین‌المللی است. باید کار جدی جهت پایان دادن به اشغال و ایجاد صلح همه جانبه آغاز شود.»

اتحادیه عرب نیز بعد از ظهر چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طرح ظالمانه صلح آمریکا موسوم به معامله قرن را قبول ندارد و بر عدم همکاری با واشنگتن برای اجرای این طرح، تأکید کرد.

این نشست بعد ظهر امروز کار خود را با انتشار بیانیه‌ای پایان داد و وزاری خارجه عرب در این بیانیه تأکید کردند که طرح ظالمانه صلح آمریکا را نمی‌پذیرند.

معامله قرن که هفته گذشته به دست آمریکا رونمایی شد، «قدس» را پایتخت فلسطین اشغالی معرفی می‌کند و حق بازگشت را از آوارگان فلسطینی سلب می‌کند.

بر اساس نقشه‌ای که «دونالد ترامپ» رئیس جمهمور آمریکا ارائه داد دولت آینده فلسطین به شکل «مجمع الجزایر» است که مرزهای غیر مرتبطی دارد و تونل‌ها و پل‌ها آن را به هم وصل می‌کند. در این نقشه، شهر قدس، دره اردن و شمال بحرالمیت ضمن مرزهای دولت اسرائیل قرار داده شده و کرانه باختری و نوار غزه با تونل به هم وصل می‌شوند. همچنین اراضی جدیدی به نوار غزه اضافه شده که به داخل منطقه نقب کشیده شده است و در آنجا یک منطقه صنعتی و مسکونی و زراعی قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.