اعضای مجلس سنای آمریکا بامداد شنبه با طرح احضار شاهدان جهت ادای شهادت در جریان جلسات دادرسی استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور مخالفت کردند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، طرح احضار شهود در پرونده استیضاح ترامپ با اختلاف کم ۵۱ رأی مخالف و ۴۹ رأی موافق در سنای آمریکا رد شد.

در جریان رأی‌گیری در مجلس سنای آمریکا، که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان و هم‌حزبی‌های ترامپ است، فقط دو سناتور جمهوری‌خواه به طرح احضار شهود رأی موافق دادند و علی‌رغم رأی مثبت سناتورهای دموکرات، بازهم این طرح تصویب نشد.

«میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت سنا با صدور بیانیه‌ای بعد از این مسئله گفت: «اکثریت سنا مشخص کردند که شهود متعدد فعلی و ۲۸ هزار صفحه اسناد برای قضاوت مسئولان مجلس نمایندگان و پایان دادن به این دادرسی کافی است».

مک‌کانل با بیان اینکه دیگر نیازی نیست سنا پرونده تحقیقات را مجددا بگشاید، تاکید کرد که طی روزهای آینده دادرسی استیضاح ترامپ را جمع‌بندی کرده و به پایان می‌رسانند.

«چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنا اما با ابراز تاسف از این اقدام اعضای جمهوری‌خواه، گفت: «رأی نه به احضار شهود، تراژدی بزرگی است... آمریکا این روز نامیمون را به یاد خواهد داشت که سنا به مسئولیت‌هایش عمل نکرد، روزی که سنا از حقیقت روی برگرداند».

کاخ سفید نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به رد طرح احضار شاهدان جدید در سنا، اظهار داشت: «همانطور که انتظار می‌رفت، سنا تصمیم گرفت که نیازی به شهود بیشتر نیست. رئیس‌جمهور منتظر تسریع مختومه شدن این استیضاح بی‌اساس است».

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد ۲۸ آذرماه با اکثریت آرا هر دو بند قطعنامه استیضاح ترامپ یعنی «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت در تحقیقات کنگره» را به تصویب رساند تا او سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می‌شود

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.