دکتر محمد مهدی گویا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات ما در حوزه کرونا ویروس بیشتر پیشگیرانه است و کنترل‌های لازم را روی مرزهایمان انجام می‌دهیم، گفت: اگر مورد مشکوکی از بیماری به کشور ورود کند، بلافاصله اقدامات لازم و آزمایشات لازم را برایشان انجام می‌دهیم.

 

وی با اشاره به علائم بیماری کروناویروس جدید گفت: بیماری کرونا ویروس جدید از طریق حیوانات به انسان منتقل شده است و در حال حاضر بیماری از انسان به انسان هم منتقل می‌شود. این بیماری از طریق قطرات تنفسی مانند سرفه، عطسه و... قابل انتقال است. این بیماری عمدتا با علائمی شبیه سرماخوردگی و آنفلوآنزا خودش را نشان می‌دهد و علائم آن شامل سرفه، تب، سردرد و گلودرد است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: درصدی از مبتلایان به کرونا ویروس ممکن است بعد از یک هفته الی ۱۰ روز دچار ذات‌الریه هم شوند که در آن زمان شرایط متفاوت است و بیمارانی که دچار عفونت شدید تنفسی باشند، بستری می‌شوند و علی‌رغم اینکه بیماری درمان دارویی ویژه‌ای ندارد، آنها را تحت مراقبت قرار می‌دهند تا بتوانند این دوره را طی کنند.

گویا با بیان اینکه درصد کمی از این بیماران هم ممکن است جان‌شان را از دست دهند که این میزان در حال حاضر چهار درصد است، گفت: حتما مواردی که در حوزه کرونا ویروس جدید در کشور قطعی باشد را اعلام می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.