«شرکت فناوری زیست شناسی سان سو ره» (Sansure biotech) دستگاه جعبه ای شکلی برای تشخیص ویروس کرونا ابداع کرد که به تایید اداره ملی نظارت و مدیریت مواد دارویی چین رسیده و مجوز هم گرفته است اختراع این دستگاه به طور موثری از شیوع کرونا جلوگیری خواهد کرد.

این دستگاه را تیم تحقیقات علمی و فنی به رهبری آقای «دایی لی جونگ» کارشناس معروف چین در زمینه معاینه بیماری طراحی و تولید کرده و روش استفاده از آن نیز ساده و راحت است به طوری که یک کاربر می تواند با استفاده از یکی از این دستگاه ها روزانه بیش از ۱۰۰۰ بیمار مشکوک به کرونا را معاینه کند.

بر اساس تازه ترین گزارش ها از امروز چهارشنبه، این فناوری برای تشخیص ویروس کرونا جدید در بیمارستان ها مورد استفاده قرار گرفته است.

بر اساس گزارش کمیته ملی بهداشت و سلامت چین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۵۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۳۱ استان چین شامل مناطق خودمختار و شهرهای تابع مرکز تأیید شده است که حال ۲۶۳ تن از آنان وخیم و بحرانی است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ مورد مرگ نیز ثبت شده است که از این تعداد ۲۵ مورد در استان «هو بیِ» و یک مورد در استان «هو نان» بوده است علاوه بر این در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ نفر هم درمان و مرخص شده و سه هزار و ۲۴۸ نفر هم مشکوک به احتمال کرونا جدید ثبت شده است.

تا بامداد امروز چهارشنبه در مجموع ابتلای پنج هزار و ۹۷۴ به کرونا از ۳۱ استان سرزمین اصلی چین از جمله یک هزار و ۲۳۹  مورد وخیم و بحرانی به کمیته ملی بهداشت و سلامت چین اعلام شده است.

ویروس کرونا همچنین تا بامداد امروز چهارشنبه باعث مرگ ۱۳۲ تن شده است و ۱۰۳ مورد هم درمان شده اند در حال حاضر در مجموع ۹ هزار و ۲۳۹ تن به ابتلا به این بیماری مشکوک هستند.

تا کنون وضعیت سلامتی ۶۵ هزار و ۵۳۷ نفر که با بیماران ارتباط نزدیک داشته اند، بررسی شده است از این تعداد ۵۹ هزار و ۹۹۰ نفر تحت نظارت پزشکی قرار گرفته و ۱۶۰۴ نفر هم از نظارت و قرنطینه پزشکی مرخص شده اند.

علاوه بر این، تا به حال ۸ مورد در منطقه اداری ویژه هنگ کنگ، ۷ مورد در منطقه اداره ویژه ماکائو و ۸ مورد در جزیره تایوان گزارش شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.