با ادامه شیوع ویروس مهلک «کرونا»، روز چهارشنبه دولت ترکیه هم اعلام کرد که قصد دارد اتباع خود را از شهر «ووهان» که مرکز شیوع این ویروس است، خارج کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «امین اونن» سفیر ترکیه در چین در گفت‌وگو با شبکه «ان‌تی‌وی» گفت آنکارا رایزنی‌های لازم را با پکن انجام داده تا تمام ۳۲ تبعه ترکیه‌ای حاضر در ووهان را از این شهر خارج کند. به گفته وی، هیچ‌یک از این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

اونن گفت: «ما با تمام شهروندان خود در تماس هستیم. در اسرع وقت آن‌ها را بازخواهیم گرداند... با هواپیمای پزشکی یا هواپیمای مجهز به این تجهیزات. زمانی که آن‌ها وارد ترکیه شوند، در شرایطی مشابه قرنطینه قرار خواهند گرفت.»

امروز دولت چین اعلام کرد تعداد کشته‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به بیش از ۱۳۰ نفر افزایش یافته است. سازمان بهداشت جهانی هم می‌گوید شمار مبتلایان به این ویروس در سرتاسر جهان به نزدیک ۶۰۰۰ نفر رسیده است. 

پیش از این چند کشور دیگر از جمله آمریکا اعلام کرده‌اند که اتباع خود را از ووهان خارج می‌کنند. برخی کشورها نیز به اتباع خود درباره سفر به چین هشدار داده‌اند. روز گذشته جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرد برای اتباع خود در ووهان آذوقه ارسال کرده و در حال بررسی درخواست تخلیه این افراد است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.