پیش از ظهر یکشنبه به دنبال وقوع حادثه آتش‌سوزی در یک فروند لنج صیادی پهلو گرفته در بندرگاه جاسک و تماس با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی تیم‌های امداد و نجات از خشکی و دریا به محل اعزام و پس از تلاش ۳ ساعته آتش سوزی به شکل کامل مهار شد.

در این عملیات تیم‌های امداد و نجات سازمان بنادر و دریانوردی، یدکش آتشخوار نداجا، مرکز آتش نشانی شهرستان جاسک، آتش نشانی ندسا، آتش نشانی پدافند نیروی هوایی و شناور همیار ناجی مشارکت داشتند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر در خصوص جزئیات این حادثه در جمع خبرنگاران گفت: حوالی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز یکشنبه ۶ بهمن ماه یک فروند لنج صیادی به دلایلی که درحال بررسی است دچار حریق شد که با توجه به فایبر گلاس بودن جنس بدنه لنج و شدت باد در منطقه زبانه‌های آتش به لنج‌های مجاور نیز سرایت کرد.

محمدحسینی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از وقوع خسارات بیشتر، تیم مدیریت بحران حادثه وارد عمل شده و ۱۲ فروند لنج دیگر را از اسکله جدا و به گوشه‌ای امن منتقل کردند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه تلفاتی جانی و جرحی نداشته تصریح کرد: در طول زمان اجرای عملیات اطفا، تخلیه و بارگیری و عملیات دریایی در نقاط دیگر بندر به شکل معمول در حال انجام بود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن اعلام پایان عملیات اطفای حریق در ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه اظهارداشت: خنک سازی محدوده‌های مشتعل درون لنج‌ها انجام پذیرفت وبا توجه به وزش باد شدید تیم‌های آتش نشانی بمنظور جلوگیری از مخاطرات احتمالی در محل حضور دارند.

محمد حسینی بیان داشت: بررسی‌های فنی توسط تیم بررسی سوانح دریایی استان در محل حادثه آغاز شده که نتایج و عوامل بروز آتش سوزی متعاقباً اعلام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.