تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری(IWF) روز گذشته در نشست فوق العاده هیئت اجرایی به خاطر اتهامات شبکه آلمانی مبنی بر فساد سیستماتیک از سوی او تعلیق شد.

آیان در واکنش به حکم هیئت اجرایی، گفت: ادعاهای شبکه (ARD)  به صورت کلی علیه فدراسیون جهانی وزنه برداری و من بی اساس است. در مستندی که این شبکه منتشر کرد، اشخاصی حضور دارند که هیچ ارتباطی با ما و IWF نداشتند. به همین خاطر هیچ شکی ندارم که کارشناسان خارجی متعهد بودن من در طول نزدیک به ۵۰ سال برای پیشرفت ورزش ورزنه برداری تایید خواهند کرد.

وی درباره انتخاب اورسلا پاپاندریا (نایب رئیس فدراسیون بین المللی، رئیس کمیسیون بانوان و رئیس فدراسیون آمریکا) به عنوان سرپرست موقت به مدت ۹۰ روز تا زمان انتخابات جدید، گفت: همیشه وزنه برداری بزرگتر از یک فرد بود. خوشحالم که اورسلا به عنوان نائب رئیس در کنارم کار کرده است. من می دانم که اورسلا به خوبی در قضیه بررسی صحت ادعاهای وارده عمل می کند تا جاییکه انتقادی به او نشود.

این تعلیق به کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون بین المللی وزنه برداری فرصت بیشتری می دهد تا تحقیقات مستقل درباره این ادعاها را انجام دهد و شروع به برنامه ریزی برای یک ساختار جدید مدیریتی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.